Secretarii de comune, obligaţi să absolve studii superioare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Secretarii de comune, obligaţi să absolve studii superioare

Administrație 30 Iunie 2009 / 00:00 452 accesări

Potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri în domeniul funcţiei publice, secretarii de comune care nu au studii superioare juridice sau administrative îşi pot păstra funcţia publică, cu obligaţia ca, pînă la 31 decembrie 2010, să absolve studii superioare de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specialitate juridică sau administrativă, sub sancţiunea eliberării din funcţie. În cazul în care la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de secretar al comunei nu se prezintă persoane care îndeplinesc condiţiile de studii, cele de vechime în specialitatea studiilor de minimum doi ani, pot candida şi persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii. Prioritate au persoanele care au urmat şi absolvit o facultate cu specialitate juridică sau administrativă, persoanele care au urmat şi absolvit cursurile unei alte facultăţi, chiar dacă nu au această specialitate şi persoane care au studii medii, absolvite cu diplomă. În aceste situaţii, ocuparea funcţiei publice de conducere de secretar al comunei se face pe perioadă determinată, cu obligaţia organizării anuale a concursului pentru ocuparea acesteia. Potrivit proiectului, în mod excepţional, perioada pentru care secretarii au fost numiţi, prin concurs, pe perioadă determinată, se prelungeşte cu 90 de zile de la data intrării în vigoare a propunerii de act normativ. În situaţia în care funcţia publică de conducere de secretar al comunei este vacantă sau temporar vacantă şi în cadrul autorităţii sau instituţiei publice nu există persoane care îndeplinesc condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor de minimum doi ani, funcţia poate fi exercitată temporar şi de persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii.



Ştiri recomandate

12