Secretarii oraşelor cer concursuri pentru ocuparea funcţiei pe care o deţin

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Secretarii oraşelor cer concursuri pentru ocuparea funcţiei pe care o deţin

Administrație 20 Iunie 2009 / 00:00 536 accesări

Secretarii oraşelor din România au solicitat, ieri, în cadrul unei adunări referitoare la descentralizare, reforma în administraţia locală şi statutul funcţionarului public, modificarea Legii 215/2001 privind administraţia publică, în sensul eliminării prevederilor neclare, reducerii birocraţiei şi tarifelor pentru eliberarea avizelor către cetăţeni. Mai mult, ei solicită ca funcţia lor să fie ocupată prin concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP). La Adunarea Generală a Secretarilor de Municipii din România (ASMR), desfăşurată vineri şi care continuă sîmbătă, reprezentanţii oraşelor au hotărît să propună eliminarea prevederilor neclare sau contradictorii din legea administraţiei publice, precum şi elaborarea unor noi proceduri care să ducă la eliminarea birocraţiei. Preşedintele ASMR, Iosif Cerbureanu, a explicat că, în România, este necesară adoptarea unei legislaţii coerente care să aibă ca imediat rezultat aplicarea mai uşoară a actelor normative. Totodată, el a adăugat că este necesară reducerea timpului în care cetăţenii obţin avize de la autorităţi, subliniind şi necesitatea scăderii tarifelor pentru eliberarea acestor acte. \"Un beneficiar aşteaptă autorizaţie şi un an de zile, ceea ce este inadmisibil. Trebuie să facem eforturi pentru ca timpii să devină mai scurţi şi pentru ca preţurile pe care le achită persoanele fizice sau juridice, pentru avizul necesar, să se diminueze, avînd în vedere că, în prezent, sînt exagerat de mari\", a spus Cerbureanu. Secretarii mai sînt nemulţumiţi că, de-a lungul timpului, statutul acestei funcţii \"a involuat\" în cadrul instituţiei, în ceea ce priveşte autoritatea. În privinţa salarizării, secretarii au arătat că atît secretarii de comune, cît şi cei din marile oraşe sînt plătiţi la fel, în condiţiile în care sînt diferenţe mari privind numărul documentelor emise de autorităţi, la legalitatea cărora veghează secretarii. Pe parcursul celor două zile de dezbateri vor fi elaborate atît propunerile de modificare a Legii administraţiei publice, a Legii urbanismului şi a Legii privind autorizării construcţiilor, dar şi lucrări de organizare internă, respectiv constituirea Federaţiei Unităţilor Administrativ Teritoriale (FUAT) şi aprobarea statutului şi a organelor de conducere.



12