În topul reclamaţiilor „neortodoxe” primite la adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), se situează reclamaţia unui... constănţean. „Dumitru Răzvan Durlea s-a plîns că Romtelecom din Constanţa îl nedreptăţeşte, astfel că şi-a descărcat nervii pe directorul coordonator adjunct al ANPC, Cătălin Radu Constantin. I-a adus o serie de injurii. În scrisoarea sa de circa trei pagini, directorul este înjurat ca la uşa cortului. A fost făcut „handicapat, lingău, papagal politic, ovul nefecundat etc....”, a explicat Bogdan Dima, comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Constanţa. Scrisoarea s-a întors la Constanţa pentru că aceasta făcea referire şi la Romtelecom local. Comisarul şef a explicat că respectivul consumator ar putea să aleagă o altă companie de telefonie, dacă prevederile contractuale cu Romtelecom nu-l mulţumesc pe deplin. „Nu este pentru prima dată cînd acest individ ne înjură şi ne face în toate felurile. Am primit şi eu cîteva înjurături, dar au fost mai de bun simţ”, a mai spus Dima. El trage un semnal de alarmă şi atrage atenţia tuturor consumatorilor că asemenea reclamaţii pot avea urmări cu iz... penal. „Îl acţionăm în instanţă pe respectivul consumator, pentru că jignirile sînt extrem de grave”, spune Bogdan Dima.
Consumatorii reclamă la OPC tot ce… „prind”
„În discoteci urlă muzica prea tare” sau „Cocoşul vecinilor ne tulbură liniştea” sau „Vecina tropăie prea tare cu tocurile prin casă”, sînt doar cîteva dintre reclamaţiile consumatorilor care sosesc, aproape zi de zi, pe adresa CRPC Constanţa. Comisarul şef al CRPC, Bogdan Dima, a declarat că numărul reclamaţiilor trăznite este în creştere, dar că predomină totuşi sesizările venite din partea turiştilor. „Oamenii care vin pe litoral să se odihnească sînt foarte deranjaţi că salariaţii multor localuri din staţiuni nu ţin cont de ora tîrzie din noapte şi dau muzica cît se poate de tare”, a declarat Bogdan Dima. El a explicat că există o colaborare strînsă cu reprezentanţii Gărzii de Mediu, astfel că sesizările acestora sînt îndreptate către aceştia din urmă. El a adăugat că se colaborează cu mai toate instituţiile, iar atunci cînd la CRPC sosesc reclamaţii care nu ţin de domeniul de activitate al instituţiei, acestea sînt comunicate mai departe. „Reclamaţiile care fac referire la gălăgie predomină în această perioadă, însă avem şi reclamaţii care ţin doar de competenţa noastră. Sînt unităţi care au la comercializare produse cu termenul de valabilitate expirat sau produse care nu sînt păstrate la temperaturi corespunzătoare”, a mai declarat comisarul şef al CRPC, Bogdan Dima.