Şeful serviciilor de informaţii din SUA îşi critică agenţii

Externe 01 Septembrie 2010 / 00:00 313 accesări

Noul director al serviciilor americane de informaţii a avertizat, într-o notă difuzată agenţiilor de informaţii, în legătură cu “pericolul sporovăielii”, ce poate duce la divulgarea de secrete. Într-o notă, James Clapper emite critici la adresa comunităţii de informaţii, privind transmiterea de date către presă, considerând că aceasta este o problemă gravă. Clapper nu precizează despre ce scurgeri de informaţii este vorba, dar presa americană a făcut recent referire la operaţiuni ale CIA cu avioane fără pilot în Yemen şi la oficiali afgani plătiţi de agenţii americane de informaţii. Articolele survin după publicarea în iulie a zeci de mii de documente secrete ale Pentagonului, privind războiul din Afganistan, de către site-ul WikiLeaks, spre surpriza autorităţilor americane. “Există proceduri stabilite privind interacţiunile unor oficiali autorizaţi cu presa”, aminteşte Clapper. “Pentru ceilalţi angajaţi ai agenţiilor de informaţii, difuzarea fără autorizaţie a unor informaţii clasate ca fiind secrete este o problemă gravă şi constituie o diversiune în raport cu importanţa misiunii noastre. Altfel spus, sporovăiala cu presa având în centru subiecte secrete nu este autorizată, din punctul meu de vedere”, conchide el.

Administraţia Obama adoptă o linie dură împotriva autorilor de scurgeri de informaţii şi îi cercetează pe cei acuzaţi de divulgarea unor informaţii secrete. Însă datele apărute recent în presă sugerează că mai mulţi oficiali din cadrul administraţiei continuă să furnizeze informaţii clasificate, pentru a exercita influenţe la nivel politic sau a submina activitatea agenţiilor rivale.

12