Timp de două zile (25 şi 26 iunie), Constanţa este gazda unui seminar de instruire a ONG-urilor pentru consumatori. Instructori precum Raymond O’Rourke şi Grazyna Rokicka vor explica, în amănunt, cum se crează o structură corectă pentru ONG-urile pentru consumatori, cum se ajunge la un echilibru între capacitatea financiară şi eficientă operaţional în cadrul ONG-urilor pentru consumatori. De asemenea, se va dezbate şi diferenţa dintre rolul de supraveghere a pieţei al Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor (ANPC) şi ONG-urile pentru consumatorii din România, dar se vor ridica şi aspecte specifice pentru aceste ONG-uri pentru consumatorii din România de la aderarea la UE. Programele specifice pentru protecţia consumatorilor pentru tineri şi studenţi, exemple de campanii de conştientizare de succes din Polonia, mijloace prin care consumatorii şi ONG-urile pot solicita despăgubiri în numele consumatorilor, sînt alte cîteva teme ce vor fi dezbătute în cadrul seminarului. De asemenea, ONG-urile pentru consumatori, în contextul european, este o altă temă importantă pentru cei prezenţi, pe marginea acesteia discutîndu-se despre oportunităţile pentru implicarea în procesul decizional al UE, rolul BEUC (Asociaţia Consumatorilor din Europa), cum se pregăteşte activitatea de lobby şi oprtunităţi de finanţare UE pentru ONG-urile pentru consumatori. Ca exemplu, în cadrul unui studiu de caz, toţi participanţii vor primi o copie a OG 107/1999 privind Activitatea de Comercializare a Pachetelor de Servicii Turistice ce va fi apoi discutată. Experţii vor explica ce trebuie căutat în legea din România şi aspectele privind prevederile de armonizare minimă/maximă la Directiva UE. Participanţii vor lucra în grupuri şi după 10 - 15 minute îşi vor prezenta opiniile privind următoarele două scenarii, în care consumatorii achiziţionează pachete de servicii turistice şi sfaturile pe care ONG-urilor de consumatori trebuie să le ofere consumatorilor.