Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) precizează. într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, că preconizata închidere a unor linii de cale ferată va afecta \"în mod flagrant\" mobilitatea persoanelor şi mărfurilor pe teritoriul României. Astfel, potrivit AIF, analiza proiectului \"este viciată de lipsa de transparenţă în ceea ce priveşte identificarea secţiilor ce urmează a fi închise şi valorificate pe piaţa deşeurilor. Proiectul de Hotărâre de Guvern nu include lista liniilor propuse spre închidere, împiedicând astfel o analiză reală şi obiectivă a proiectului\". În scrisoarea deschisă, reprezentanţii asociaţiei susţin că în întocmirea listei (Anexa 1, parte integrantă a Hotărârii de Guvern) nu a fost consultată nici o organizaţie comercială sau non-profit interesată în activitatea de transport feroviar. De asemenea, lista ce a fost prezentă pe site-ul MTI doar în ziua de 25 martie (şi ulterior retrasă) reflectă interesele pe termen scurt ale întreprinderilor feroviare de stat. \"În încercarea de a diminua pe termen scurt cheltuielile salariale şi cele cu întreţinerea căii ferate, statul român urmează să ignore prin această Hotărâre de Guvern proiectele de investiţii ale operatorilor economici din România\", se spune în scrisoare. Totodată, potrivit AIF, propunerea de Hotărâre de Guvern nu prevede o variantă alternativă celei de închidere a secţiilor menţionate în anexă. \"Nu negăm că realităţile economice ale României actuale impun remodelarea reţelei feroviare, dar considerăm necesară încercarea de menţinere în stare funcţională a sectoarelor de cale ferată cu potenţial în dezvoltarea unor regiuni. Propunem în acest sens lansarea unei campanii de comunicare a liniilor ce urmează a fi închise, în scopul atragerii companiilor şi a autorităţilor locale în proiecte de închiriere, vânzare sau concesionare a liniilor de interes. După derularea unei astfel de campanii şi a licitaţiilor aferente, considerăm posibilă acţiunea de închidere pentru liniile cu adevărat neinteresante\" precizează secretarul general al AIF, Ştefan Roşanu. Reprezentanţii Asociaţia Industriei Feroviare consideră obligatorie corelarea programului de închidere de linii cu programele de investiţii în calea ferată, angajate de Guvernul României şi/sau CFR S.A. Închiderea anumitor linii secundare trebuie astfel revizuită, inclusiv în contextul investiţiilor de pe Coridoarele Europene şi corelate cu prognozele de trafic pe termen mediu şi lung.