Am trăit și ziua în care Primăria a anunțat că sistemul de bike-sharing, la care lucrează de mai bine de ȘASE ANI, va deveni funcțional. BIneînțeles, după cum ne-am așteptat și am scris în repetate rânduri, această zi a venit fix în Sfântul An Electoral 2019. Dincolo de timingul perfect, Primăria Constanța a transmis, în 26 martie, un comunicat de presă care conține date suspect de exacte despre proiectul Black Sea Bike și, mai ales, despre când vom putea împrumuta biciclete de la stațiile automatizate din tot orașul. Să vedem dacă o să iasă!
Am trăit și ziua în care Primăria a anunțat că sistemul de bike-sharing, la care lucrează de mai bine de ȘASE ANI, va deveni funcțional. BIneînțeles, după cum ne-am așteptat și am scris în repetate rânduri, această zi a venit fix în Sfântul An Electoral 2019 (alegeri europarlamentare+prezidențiale), fix înainte de Marele An Electoral 2020 (alegeri locale+parlamentare).
COMUNICAT PLIN DE DETALII DESPRE PROIECT! WOW!
Dincolo de timingul perfect, Primăria Constanța a transmis, în 26 martie, un comunicat de presă care conține date suspect de exacte despre proiectul Black Sea Bike și, mai ales, despre când vom putea împrumuta biciclete de la stațiile automatizate din tot orașul. „Sistemul bike-sharing, operaţional în mai puţin de o lună. 390 de biciclete vor fi puse la dispoziția constănțenilor și a turiștilor în câteva săptămâni! Proiectul „Black Sea Bike – Diversification of the tourism services in Constanța - Balchik cross border region by bike – BSB” urmărește utilizarea bicicletei ca o alternativă la alte mijloace de transport poluante, o alternativă ecologică pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Orice turist sau localnic poate solicita, în mod gratuit, pe baza cărții de identitate, de la agențiile SPIT din Constanța, un card de utilizator. Cu acest card va putea să ridice, de la oricare din cele 24 de stații amplasate în oraș, o bicicletă. Pentru a putea folosi echipamentul, utilizatorii trebuie să respecte mai multe condiții: trebuie să fie înregistrați în sistem, să se încadreze în intervalul orar 07:00 – 24:00, de luni până duminică, ultima închiriere se poate face cu maximum două ore înainte de închiderea centrului, la ora 22:00, echipamentul va putea fi ridicat şi returnat de la orice staţie de biciclete în regim self-service; utilizatorul poate închiria simultan doar o bicicletă. Bicicletele pot fi utilizate doar de persoanele de peste 14 ani, două ore, indiferent de numărul de închirieri zilnice. Intervalul minim între utilizări este de 10 minute. Nu pot fi subînchiriate, folosite la curse de biciclete, pentru transportul de pasageri sau în situații de vânt puternic sau furtuni. Sistemul de bike-sharing va fi întrerupt în lunile de iarnă, cel puţin în perioada 1 decembrie - 1 martie, sau atunci când condiţiile meteo nu sunt favorabile”, se arată în comunicatul Primăriei Constanța.
ISTORIA UNUI PROIECT CHINUIT DE NESIMȚIRE
Inițial, potrivit socotelilor din hârtii, sistemul de bike-sharing ar fi trebuit să fie funcțional în noiembrie 2014, adică acum 4 (PATRU!!!) ani. Trecem peste faptul că primele stații au fost montate ABIA la sfârșitul lui 2015, când se apropiau alegerile, și abia în decembrie 2016 s-au făcut primele probe cu bicicletele montate la stații. Promisiunea Primăriei Constanța de la momentul respectiv era aceea că proiectul va deveni funcțional în martie 2017. Este inutil să mai menționăm de câte ori s-a spus că stațiile vor fi funcționale „în vară”. În acest caz, poate era bine să ni se spună și în ce an, pentru că suntem la sfârșitul sezonului estival 2018 și tot ce putem vedea (noi, dar și turiștii) sunt niște chestii pe care poți întinde covoare la bătut sau le poți mâzgăli cu graffiti, că numai stații de biciclete nu sunt. Ce să mai spunem de faptul că, în 2017, Primăria a cheltuit, din banii constănțenilor, aproape 35.000 de lei ca să repare stații de biciclete ce nu au fost utilizate niciodată. Și când credeam că toate limitele au fost atinse, ei bine, am dat de ceva care i-ar face invidioși chiar și pe zeii nesimțirii și ai minciunii. Pe minunatul site al Primăriei Constanța, http://www.primaria-constanta.ro, la secțiunea „Proiecte”, la categoria „Proiecte Transfrontaliere - Finalizate”, apare „Black Sea Bike”. Pe scurt, Primăria consideră că a FINALIZAT proiectul Black Sea Bike încă de la JUMĂTATEA LUI SEPTEMBRIE 2016. Atunci, de ce ne mai mirăm că nu s-a mai făcut nimic de mult? Un lucru mai avem de spus: dacă „Black Sea Bike” înseamnă suporturi de pus covoare la bătut, pentru siguranța tuturor, ar fi mai bine să evităm orice proiecte mai are Primăria în gând. Cine știe de ce ne mai lovim.