Service-urile cer capul asigurătorului țepar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
ASF, în corzi

Service-urile cer capul asigurătorului țepar

Eveniment 19 August 2014 / 00:00 636 accesări

TRANSPARENȚĂ Service-urile auto iau atitudine față de asigurătorii țepari. Asociația de profil din România (ASSAI) a transmis Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) un set de propuneri privind modificarea procedurii de soluționare a petițiilor și reclamațiilor la adresa firmelor de asigurări. De menționat că ASF a pus în dezbatere publică un proiect similar, „dar care în forma actuală este incomplet, fără substanță și necorelat cu situația actuală din piață“, punctează președintele ASSAI, Cristian Muntean. El face 12 propuneri de modificare a normei ASF, prima și poate cea mai importantă fiind evidențierea corectă a rubricii „Reclamații“ pe site-urile asigurătorilor. „Rubrica trebuie să fie permanentă, să fie vizibilă pe prima pagină a site-ului oficial și să conțină situația reclamațiilor înregistrate în ultimele trei luni, precum și istoricul din precedentele 12 luni. Cât despre site-ul ASF, acolo trebuie să fie contorizate și afișate reclamațiile primite de toate firmele de profil“, spune Muntean. În al doilea rând, asigurătorii și brokerii care vând polițe auto, RCA și Casco, trebuie să își informeze clienții, înainte ca ei să plătească, de situația reclamațiilor. Totodată, ASSAI vrea ca tichetul RCA să conțină și o rubrică cu mențiunea „Am luat la cunoștință numărul de reclamații“. În lipsa semnăturii clientului în acel loc, polița RCA va fi invalidă.

MULTE RECLAMAȚII? AMENDĂ! Asociația sevice-urilor mai cere și modificarea conținutului răspunsului oficial pe care ASF îl dă petenților, prin includerea mai multor informații și date exacte: „ASF trebuie să își asume răspunderea pentru răspunsurile trimise românilor, nu ca acum, când Autoritatea subliniază de fiecare dată că adresele nu sunt acte administrative“. Ba mai mult, ASSAI vrea și criterii clare și transparente de sancționare a asigurătorilor, în funcție de numărul de reclamații întemeiate. „Dacă o firmă primește 20 - 50 reclamații pe lună, se va alege cu avertisment, dacă are 51 - 150 reclamații, atunci va fi amendată cu 20.000 euro. Pentru 151 - 300 reclamații lunare - 40.000 euro, pentru 301 - 500 - sancțiune de 70.000 euro; la mai mult de 500 de petiții lunare, ASF ar trebui să îi retragă licența pentru 30 de zile. Dacă o firmă continuă să fie reclamată trei luni la rând (un semn clar că nu a luat măsuri să repare ceva), atunci ar trebui amendată suplimentar“, notează președintele ASSAI.

PROBLEMA CASCO Potrivit ASSAI, în România există 800.000 de persoane cu poliță facultativă, care nu sunt protejați de ASF. „Autoritatea nu își asumă răspunderea pentru Casco, sub pretextul existenței unui contract între părți, asupra căruia nu poate interveni. Oamenii sunt îndemnați să se adreseze instanțelor, dar cum durata medie a unui asemenea demers este de trei ani, cei mai mulți renunță“, mai spune Muntean. Nici firmele nu beneficiază de un tratament mai bun, acuză ASF: „Rubrica de reclamații de pe site-ul Autorității se adresează doar persoanelor fizice. E o îngrădire, o discriminare și un abuz al unei instituții a cărei menire este supravegherea pieței, mai ales că în România există peste 2,5 milioane de firme care folosesc polițe RCA“. Nu în ultimul rând, reprezentanții service-urilor cer ca aplicația online de petiții să permită clienților să atașeze și documente și să nu mai ceară completarea unor câmpuri pentru care este nevoie de documente de la asigurători, tocmai pentru soluționarea mai rapidă a reclamațiilor.

Taguri articol


12