Serviciile de administrare, asistenţă medicală, psihologică şi socială din centrele destinate consumatorilor de droguri vor putea fi externalizate, în lipsa personalului Agenţiei Naţionale Antidrog necesar pentru asigurarea acestora, potrivit unui proiect de lege lansat în dezbatere publică de Ministerul Administraţiei şi Internelor. “În lipsa personalului Agenţiei Naţionale Antidrog necesar pentru asigurarea serviciilor de administrare, asistenţă medicală, psihologică şi socială, serviciile în cauză pot fi externalizate în vederea îndeplinirii standardelor minime obligatorii de organizare şi funcţionare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri, potrivit legii’’, se precizează în proiectul de HG pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.102/2008 privind aprobarea Programului naţional de asistenţă medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri - 2009-2012. Potrivit notei de fundamentare a proiectului, reglementarea propusă are în vedere ca, în situaţia în care, din cauza personalului insuficient, Agenţia Naţională Antidrog nu poate asigura serviciile de administrare, respectiv cele de asistenţă medicală, psihologică şi socială cu personal propriu, acestea să poată fi externalizate în vederea îndeplinirii standardelor minime obligatorii de organizare şi funcţionare a centrelor de furnizare de servicii pentru consumatorii de droguri, prevăzute de legislaţia în vigoare. Tot în nota de fundamentare se precizează că, prin promovarea demersului propus, se urmăreşte îndeplinirea obiectivelor specifice Programului naţional de asistenţă medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri – 2009-2012. În acest context, este vizată operaţionalizarea comunităţilor terapeutice, ca servicii psiho-sociale cu rol proactiv şi determinant în incluziunea socială a unui grup vulnerabil – consumatorii dependenţi, reprezintă o intervenţie necesară, comprehensivă, holistică şi emergentă atât în planul sănătăţii şi ordinii publice, cât şi în plan educaţional.