Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au efectuat o acţiune tematică de verificare a operatorilor economici prestatori de servicii imobiliare. Potrivit unui comunicat de presă al ANPC, în cadrul acţiunii de control au fost verificaţi 315 operatori economici, constatîndu-se abateri la 251 dintre aceştia. Pentru abaterile constatate, inspectorii au aplicat 119 amenzi contravenţionale în valoare de 264.500 lei şi au dispus măsura opririi temporare a prestării serviciului la 56 operatori economici. La nivelul judeţului Constanţa au fost depistate diferite nereguli la societăţi care prestează servicii imobiliare atît în municipiu, cît şi în judeţ. Astfel, la SC House of Luck SRL din Oltina şi la SC Ricomadri SRL din Palazu Mare inspectorii constănţeni au constatat neafişarea listei serviciilor prestate şi a tarifelor aferente. De asemenea, contractele de prestări servicii încheiate de către SC Imob Class Invest SRL Constanţa, SC Casa Blanca Intermed SRL Constanţa, SC Daniman Star SRL Năvodari şi SC Euro Travel SRL Constanţa cu clienţii, nu aveau incluse menţiuni privind modul de soluţionare a eventualelor litigii ce se pot ivi între părţile contractante. Inspectorii au observat şi faptul că formularele de contracte folosite de SC Casa Blanca Intermed SRL, SC Fii Activ SRL şi SC Destema SRL, toate din Constanţa şi SC 93 Cysauto SRL şi SC Daniman Star SRL, ambele din Năvodari, nu cuprindeau menţiuni privind acordarea posibilităţii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing sau de cedare a acestora către terţi. Mai mult, modelul de contract utilizat de SC 93 Cysauto SRL Năvodari nu cuprinde menţiuni referitoare la modalitatea de notificare a consumatorilor şi de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor serviciilor.
Reprezentanţii ANPC îi sfătuiesc pe toţi consumatorii de servicii imobiliare să solicite, înainte de efectuarea tranzacţiei, informaţii complete despre imobilele ce urmează a fi achiziţionate sau închiriate, în conformitate cu obligaţiile de informare impuse de legislaţia în vigoare. Informaţiile esenţiale fac referire la situaţia juridică a imobilului, la proprietarul acestuia, date despre starea în care se află imobilul, actele necesare pentru efectuarea tranzacţiei. De asemenea, firma trebuie să îşi informeze clienţii despre drepturile şi obligaţiile fiecărei părţi. „Atenţionăm consumatorii să fie foarte atenţi la clauzele referitoare la comisioanele sau sumele impuse de operatori cu titlu de despagubire în cazul în care consumatorul renunţă la tranzacţie din culpa sa”, se precizează în comunicatul ANPC.