Serviciile bancare pentru plata facturilor de la distanţă vă scutesc de stres

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Serviciile bancare pentru plata facturilor de la distanţă vă scutesc de stres

Economie 22 Noiembrie 2006 / 00:00 865 accesări

Plata facturilor, indiferent dacă sînt către furnizorii de utilităţi sau către cei de servicii de telefonie, implică mari bătăi de cap. Pentru achitarea facturilor este nevoie de multă răbdare, mai ales că, uneori, ni se pare că în ziua în care ne-am hotărît să plătim o factură, multe alte persoane s-au gîndit şi ele la acelaşi lucru. De cele mai multe ori, nu oamenii sînt vinovaţi pentru că doresc să-şi achite facturile, ci spaţiile mici şi improprii pentru astfel de operaţiuni, la care se mai adaugă numărul redus de ghişee şi, uneori, chiar funcţionari mai puţin amabili. În astfel de situaţii, modalităţile alternative de plată îşi dovedesc eficienţa. Un cont bancar, Internetul sau telefonul sînt printre aliaţii celor care ştiu să preţuiască timpul. Din păcate, în România, plăţile la distanţă sînt practicate doar de companii, puţine fiind persoanele fizice pentru care aceste servicii reprezintă o opţiune. Cei care nu utilizează serviciile de plată la distanţă au schimbat şi ei ceva şi îşi îndreaptă paşii mai degrabă către sediul unei bănci decît spre cel al furnizorului.

Cei care au un cont deschis la o anumită bancă îşi pot achita facturile de o manieră civilizată. Prin completarea unui formular de împuternicire standard, banca este mandată să efectueze plata facturilor. Evident, plata se va face la o anumită dată, în limita disponibilului din cont şi în funcţie de valoarea facturii. Cunoscut sub numele de “Direct Debit”, serviciul se desfăşoară, în mod automat, fără drumuri la furnizorul de utilităţi sau la bancă. Întîrzierea plăţilor este exclusă, iar extrasele de cont conţin informaţii complete despre operaţiunea derulată. Beneficiarul plăţii va trebui înştiinţat despre această modalitate de plată, întrucît factura va fi trimisă, în acest caz, pe adresa băncii. Practic, pentru a beneficia de “Direct Debit”, cei interesaţi trebuie să deschidă un cont la o instituţie bancară la care este disponibil acest serviciu, să încheie cu banca o “Convenţie de Plată” prin “Direct Debit” şi , astfel, sînteţi sigur că pînă la data scadenţei facurii dispuneţi de lichidităţile necesare achitării facturilor. În cazul în care nu există bani suficienţi în cont pînă la data scadentă a facturii, banca nu va putea achita factura, iar furnizorul neplătit va aplica penalizări.

Servicii alternative

“E-banking-ul” sau “Electronic found transfer” se bazează pe utilizarea computerului şi a tehnologiilor electronice pentru plata facturilor. Pentru două dintre aceste sevicii online (“Internet banking” şi “Home banking” este nevoie de un computer şi de o conexiune la Internet, în timp ce pentru “Mobile banking”, un telefon mobil este suficient). De acasă sau de la serviciu, plata facturilor poate fi la fel de simplă cînd există o conexiune la Internet şi un abonament de Internet banking. Seviciul permite efectuarea unor plăţi automate sau repetitive. Accesul rapid şi sigur la conturile proprii prin intermediul Internet-ului asigură plata facturilor în doar cîteva momente. Puţine sînt clipele unei zile în care omul se desparte de telefon. Intuind că timpul şi mobilitatea sînt fundamentale, băncile au dezvoltat, pentru clienţii lor, serviciul de “Mobile Banking”. Cei care se află în continuă mişcare îşi pot administra conturile folosind telefonul mobil dotat cu WAP.

Serviciul de Mobile permite efectuarea de plăţi către o listă predefinită de beneficiari, listă pe care se pot regăsi diverşi furnizori de servicii. Legătura cu banca este permanentă, 7 zile pe săptămînă, 24 de ore din 24, astfel că se pot face plăţi către furnizorii de servicii cu care banca respectivă a încheiat contracte. Pentru a deveni utilizator de “Mobile Banking”, este necesar să deschideţi un cont la o bancă, să încheiaţi un contract de “Mobile Banking” cu instituţia bancară şi să deţineţi un telefon mobil dotat cu WAP. Dacă nu aveţi posibilitatea de a deschide un cont bancar şi nici serviciile de e-banking nu va sînt la îndemînă, plata utilităţilor poate fi făcută şi la ghişeul băncii, nu doar la cel al furnizorului. Oricine se poate prezenta la ghişeul unei bănci să-şi plătească facturile, mulţi preferînd această modalitate întrucît, în multe cazuri, operaţiunile se desfăşoară cu mai mare rapiditate decît la sediul furizorului.



12