Serviciile bancare se conectează greu la era digitală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Au rămas în urmă

Serviciile bancare se conectează greu la era digitală

Economie 15 Iunie 2012 / 00:00 407 accesări

ADIO REŢEA TERITORIALĂ! Reţelele tradiţionale de sucursale bancare sunt depăşite. În cel mult trei ani, canalele digitale vor deveni principala modalitate prin care oamenii vor interacţiona cu băncile - iată concluzia unui raport amplu realizat de Pricewaterhouse Coopers, în rândul a 3.000 de clienţi bancari din nouă pieţe dezvoltate şi emergente. „Băncile au omis până acum o sursă vitală de creştere a veniturilor, pentru că au fost prea lente în adoptarea inovaţiilor digitale, în ciuda cererii puternice din partea clienţilor, care sunt dispuşi să plătească pentru ele”, se arată în raport. Ce vor oamenii? - platforme de social media, portofel electronic (e-wallet), carduri de loialitate şi instrumente de analiză financiară. „Băncile au adoptat cu întârziere inovaţiile digitale cu care consumatorii au fost obişnuiţi de către alte industrii, precum retailul sau transporturile aeriene. Lucrurile trebuie să se schimbe rapid, dacă băncile doresc să-şi păstreze clienţii actuali sau să atragă noua generaţie, din moment ce calitatea ofertelor alternative va deveni un criteriu de selecţie tot mai important”, apreciază şeful departamentului de Servicii pentru sectorul financiar din cadrul PwC România, Dan Iancu. El susţine că, în ciuda apetitului clienţilor pentru servicii bancare digitale inovatoare şi a faptului că ei sunt dispuşi să plătească pentru ele, majoritatea băncilor furnizează numai serviciile bancare digitale, mobile şi de internet banking bazice. „Lipsa investiţiilor în acest domeniu este cu atât mai surprinzătoare cu cât băncile fac eforturi să-şi crească veniturile, într-o perioadă în care cadrul de reglementare devine tot mai complex, iar mediul economic rămâne dificil”, mai spune Iancu.

MOBILE BANKING-UL CÂŞTIGĂ TEREN Studiul PwC arată că din ce în ce mai mulţi consumatori folosesc internetul şi terminalele mobile ca să acceseze produse financiare. Mai exact, 69% dintre cei intervievaţi au spus că folosesc în mod constant internetul pentru a achiziţiona produse bancare. Doar 33% mizează pe mobile banking, însă segmentul este aşteptat să urmeze aceeaşi curbă ascendentă ca şi internet bankingul, graţie „pionierilor” din China, India şi Emiratele Arabe Unite. „Dezvoltarea tehnologiilor digitale a eliminat barierele de intrare pe piaţă, eliminând nevoia unor reţele extinse de sucursale şi reducând din inerţia consumatorului”, completează reprezentantul PwC. În concluzie, dacă vor să rămână în joc, bancherii trebuie să construiască parteneriate cu furnizori de tehnologie, de telefonie mobilă si alte servicii non-bancare, pentru o ofertă digitală cel puţin egală cu cea din alte sectoare.



12