Banca Comercială Română (BCR) opreşte, în noaptea de joi spre vineri, între orele 23:00 şi 5:00, funcţionarea sistemului informatic care gestionează operaţiunile cu carduri, a anunţat instituţia de credit. \"În acestă perioadă, clienţii nu vor putea efectua niciun fel de operaţiuni cu cardurile emise de bancă, atît la ATM cît şi la comercianţi, ori prin intermediul serviciilor de Internet banking (Click 24 Banking BCR) / Phone Banking (Alo 24 Banking BCR), respectiv Multicash/eBCR\", se arată într-un comunicat al băncii. Oprirea temporară are ca scop îmbunătăţirea sistemului informatic. BCR emite 25 tipuri de carduri de credit şi de debit. În 2008, instituţia şi-a majorat numărul de ATM-uri şi POS-uri cu 24%, la 1.788 de unităţi, respectiv cu 20%, la 15.174 de terminale electronice la comercianţi. Banca, membră a grupului austriac Erste, gestionează active de peste 17,1 miliarde de euro şi are în prezent 647 de unităţi de retail (pentru populaţie şi microîntreprinderi) şi 50 de centre de afaceri corporate, dedicate în special IMM-urilor şi companiilor mari.
Şi Raiffeisen Bank va opri sistemul de carduri în noaptea de joi spre vineri, în intervalul orar 00:00 - 1:00, pentru a efectua operaţiuni de îmbunătăţire a sistemelor informatice. Astfel, cardurile emise de bancă nu vor putea fi utilizate, iar reţelele de ATM-uri şi POS-uri vor fi oprite, se arată într-un comunicat al Raiffeisen Bank România. Raiffeisen Bank are o reţea de peste 1.000 ATM-uri, 8.500 de POS-uri şi 1,5 milioane carduri de debit şi peste 300.000 carduri de credit. Orice cont curent deschis la Raiffeisen Bank are asociat unul sau mai multe carduri de debit, iar deţinătorul beneficiază de mai multe canale de acces la serviciile şi produsele băncii, respectiv Raiffeisen Online (internet banking), Raiffeisen Direct (telefon banking) sau myBanking (mobile banking).