Serviciile de urgenţă voluntare constituite în subordinea consiliilor locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor vor fi incluse în Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, se arată într-un proiect de lege aprobat ieri de Guvern. Din Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă fac parte comitetele de urgenţă, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, servicii publice comunitare profesioniste pentru situaţii de urgenţă, centre operative pentru situaţii de urgenţă şi comandantul acţiunii. Potrivit proiectului de act normativ, serviciile de urgenţă voluntare constituite în subordinea consiliilor locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor asigură activităţi de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă. În cadrul serviciilor de urgenţă voluntare vor fi organizate compartimente de prevenire, grupe şi echipe specializate de intervenţie, pe tipuri de riscuri, cu personal angajat şi voluntar. Atribuţiile serviciilor de urgenţă voluntare includ organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice de prevenire a situaţiilor de urgenţă la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale în care sînt constituite, desfăşurarea de activităţi de informare şi instruire privind cunoaşterea şi respectarea regulilor şi a măsurilor de apărare împotriva incendiilor şi de protecţie civilă, asigurarea intervenţiei în situaţii de urgenţă pentru salvarea persoanelor, animalelor şi bunurilor materiale şi protecţia mediului în situaţii de urgenţă, prestarea de servicii specifice către persoane fizice şi juridice, în condiţiile legii, executarea unor exerciţii şi aplicaţii, precum şi activităţi de pregătire cu personalul propriu şi cooperarea, în gestionarea situaţiilor de urgenţă, cu serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă, precum şi cu alte forţe din Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă.