Serviciile sociale, la control

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Serviciile sociale, la control

Social 16 Martie 2010 / 00:00 475 accesări

Reprezentanţii Departamentului de Inspecţie Socială din cadrul Inspecţiei Muncii Constanţa au demarat, în urmă cu aproximativ două săptămâni, controlul la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Constanţa, pentru a verifica respectarea standardelor de calitate şi cost ale serviciilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap. „Până în prezent, au fost verificate serviciile oferite de Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică (CRRN) Năvodari. Din discuţiile purtate cu angajaţii Inspecţiei Muncii, CRRN Năvădari se încadrează în standardele prevăzute de lege”, a declarat directorul DGASPC, Petre Dinică. Controlul se desfăşoară la nivel naţional, în toate direcţiile de asistenţă socială, pentru a verifica respectarea standardelor de calitate şi cost ale serviciilor de asistenţă socială şi pentru a identifica situaţiile de abuz şi neglijare. Potrivit directorului DGASPC, la Constanţa, controlul se va desfăşura până pe 20 aprilie şi vor fi controlate toate cele 21 de servicii ale direcţiei. Dacă în ceea ce priveşte standardul de calitate impus de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, serviciile DGASPC se încadrează (cel puţin până în acest moment), referitor la respectarea standardului de costuri, directorul instituţiei este sigur că nu vor fi probleme. „Nu avem cum să depăşim standardul de costuri, pentru că fondurile alocate direcţiei pentru acest an sunt mai mici decât ar trebui pentru a ne desfăşura activitatea în condiţii normale”, a declarat Petre Dinică. Subfinanaţarea sistemului de asistenţă socială şi protecţia copilului din Constanţa nu mai reprezintă de mult o noutate pentru angajaţii DGASPC, în ultimii ani aceştia fiind nevoiţi să iasă în stradă pentru a cere banii necesari desfăşurării activităţii. Pentru 2010, DGASPC ar fi avut nevoie de 44.667.427 lei, guvernanţi alocând, însă, numai 30.562.000 lei, sumă ce reprezintă 68,42% din necesarul pe 2010.



12