La doar două zile după ce Comisia Europeană a deschis procedura de infringement împotriva României pentru numărul de urgenţă 112 şi, din aceeaşi cauză, a dat în judecată la Curtea Europeană de Justiţie Polonia şi Letonia, autorităţile române anunţă că serviciul ar putea să fie întrerupt în luna februarie a anului viitor, din cauza lipsei fondurilor. Anunţul a fost făcut, ieri, de Marcel Opriş, directorul general al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). „Dacă nu găsim resurse de finanţare, închidem serviciul 112, pentru că nu vor mai fi bani pentru plata salariilor”, a declarat Marcel Opriş. Serviciul 112 a fost lansat în luna aprilie a anului 2005, fiind o obligaţie asumată de ţara noastră în urma aderării la UE. S-au făcut investiţii de 40 milioane de euro, furnizorul principal fiind compania suedeză “Ericsson”, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer. Serviciul este finanţat de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiilor (ANRCTI), care pune anual la dispoziţia STS o sumă fixă, virată în lei. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a prezentat, în luna septembrie, un proiect de act normativ potrivit căruia finanţarea activităţii serviciului pentru apeluri de urgenţă 112 va fi asigurată, din 2008, de la bugetul de stat. Suma solicitată de STS de la bugetul de stat pentru funcţionarea serviciului 112 se ridică la 38 milioane de lei anual în intervalul 2008 - 2012, în timp ce cheltuielile se vor situa între 36,6 milioane de lei, în anul 2008, şi 37,9 milioane de lei, peste cinci ani.
STS a precizat, ieri, printr-un comunicat, că Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă nu este afectat de faptul că miercuri Comisia Europeană a anunţat deschiderea procedurii de infringement împotriva României pentru serviciul 112. Sistemul de localizare a apelului nu este implementat pentru reţelele de telefonie mobilă din cauza faptului că această informaţie nu este transmisă de operatorii mobili către 112. „Implementarea acestei opţiuni în reţelele operatorilor mobili nu este de competenţa Serviciului de Telecomunicaţii Speciale care administrează Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. Procesul de infringement are ca motiv neimplementarea în reţelele operatorilor de telefonie a facilităţii de localizare a apelantului ca şi componentă a Serviciului Universal şi ca urmare, netransmiterea acestor informaţii către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - 112\", se arată în comunicatul STS.