Seviciul eCall-112, obligatoriu din 2015

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Seviciul eCall-112, obligatoriu din 2015

Justiție 26 Octombrie 2012 / 00:00 367 accesări

În cadrul celui de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, organizat de Comisia Europeană (CE) la Viena, România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale au fost felicitate în mod oficial. Reprezentanţii CE au susţinut că ţara noastră este pregătită pentru implementarea serviciului eCall, ce va deveni obligatoriu în Europa din anul 2015. În cazul unui accident rutier, sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. La acest Congres au participat reprezentanţi ai Comisiei Europene, importanţi oameni din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport, dar şi reprezentanţi ai industriei auto. Invitat oficial a fost directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), generalul Marcel Opriş. Reprezentanţii STS au fost singurii care au făcut o demonstraţie practică pentru ca participanţii la eveniment să poată evalua direct modul de implementare şi operare în România a noului serviciu, în care au prezentat întregul flux al serviciului de urgenţă eCall. Apelurile eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti. Astfel, participanţii Congresului au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare.



12