Potrivit consultanților IRI Travel, principalul touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât și pe cel românesc, sezonul estival 2022 a marcat creșteri pentru toate destinațiile principale ale românilor (litoralul românesc, litoralul bulgăresc, Grecia și Turcia) față de 2021 și chiar și față de 2019.
IRI Travel este membru al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) iar în 2022 a obținut și acreditarea IATA, devenind membru IATA (International Air Transport Association).
Rezervările au început în forță, în sistemul early booking, în ianuarie și prima parte a lunii februarie, au scăzut brusc din cauza conflictului din Ucraina și și-au revenit treptat începând cu luna aprilie.
”Este drept că mulți români au rezervat pe ultima sută de metri, însă interesul față de destinațiile favorite a fost în creștere de la săptămână la săptămână. Suntem recunoscuți ca specialiști pentru litoralul bulgăresc, însă în ultimii ani ne-am concentrat mai mult și pe litoralul românesc, pe Grecia și pe Turcia, destinații foarte căutate de către români.
Comparativ cu anii trecuți, am observat un interes mai mare față de prima parte a sezonului estival, datorită vremii foarte bune și a prețurilor mai mici, situație care initial ne-a surprins și care reprezintă relativ o noutate privind comportamentul turistului român. Am încredere mare în potențialul litoralului românesc, iar litoralul bulgăresc va fi mereu o opțiune a turiștilor români, datorită proximității, a tarifelor atractive și a serviciilor all-inclusive.
Pe de altă parte, românii au rezervat mult mai mult pentru Grecia și Turcia, mai ales că cele două destinații au eliminat orice restricție în acest sezon”, subliniază Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
Concluziile sezonului de vară 2022
- Pentru sezonul estival 2022, potrivit IRI Travel, românii au rezervat cel mai mult în ianuarie – februarie, respectiv în mai – iunie, urmând iulie și august.
- Românii au căutat mai mult hotelurile de calitate, care au avut de câștigat iar în vârful de sezon gradul de ocupare a fost, pentru o parte din acestea, de 100%.
- În pofida faptului că sezonul 2022 a fost marcat de creșterea tarifelor la utilități și produse alimentare și de inflația galopantă, multe hoteluri și-au îmbunătățit serviciile, revenind cel puțin la calitatea cu care erau obișnuiți turiștii până în 2019.
- Majoritatea hotelurilor din destinațiile turistice ale românilor au majorat tarifele cu între 10 și 25% față de 2019, ceea ce nu a constituit un impediment mare pentru turiști. Scumpirile au fost mult mai mari la utilități, energie sau bunuri de larg consum.
- Au fost mult mai puține oferte tip ”last minute”, cu reduceri consistente, însă multe hoteluri au promovat oferte speciale. Pe de altă parte, românii au început să caute mult mai mult ofertele ”early booking” față de ultimii doi ani caracterizați de pandemie, unica scădere a interesului pentru acestea fiind în martie – aprilie, după izbucnirea conflictului din Ucraina.
- Sezonul estival 2022 a depășit peste așteptări cifrele înregistrate în 2021 și chiar și pe cele din 2019.