După ce, săptămâna trecută, elevii din învăţământul preuniversitar au susţinut şi câte patru evaluări iniţiale pe zi, „mulţumită” prevederilor Legii Educaţiei marca Funeriu, începând cu această săptămână, lucrurile au intrat în normal, profesorii începând procesul de predare. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, chiar dacă rezultatele evaluărilor nu vor fi făcute publice, va fi realizată o analiză pentru a vedea nivelul elevilor judeţului Constanţa. Reamintim că, potrivit Legii Educaţiei, a treia săptămână de la începerea anului şcolar este dedicată evaluărilor iniţiale. În multe unităţi de învăţământ, asemenea evaluări erau susţinute şi până în prezent, însă la un alt nivel. Ce anume a provocat isteria în acest an? În primul rând, declaraţiile reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, care, pe lângă faptul că au decis ca aceste evaluări să devină obligatorii, le-au şi transformat în etalonul suprem de măsurare a nivelului elevului şi implicit al clasei şi al unităţii de învăţământ. În al doilea rând, dacă până acum evaluările iniţiale erau susţinute numai la materiile considerate de maxim interes pentru elev (exemplu: limba şi literatura română şi matematică), după ce au devenit obligatorii, aproape toate cadrele didactice (excepţie fac profesorii de desen sau educaţie fizică) au apelat la acestea.