Sfaturi juridice gratuite, în 22 de limbi, pentru cetăţenii europeni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Serviciul de Orientare pentru Cetăţeni”

Sfaturi juridice gratuite, în 22 de limbi, pentru cetăţenii europeni

Politică 18 Februarie 2008 / 00:00 814 accesări

Potrivit unei iniţiative a Comisiei Europene (CE), cetăţenii europeni aflaţi într-o ţară UE pot primi sfaturi juridice gratuite, în oricare dintre cele 22 de limbi aparţinătoare spaţiului european. Iniţiativă poartă denumirea de „Serviciul de Orientare pentru Cetăţeni”, iar sfaturile juridice sînt oferite de experţi ai CE. „Serviciul de Orientare pentru Cetăţeni” permite obţinerea de informaţii privind drepturile cetăţenilor UE de a munci sau locui într-un alt stat al Uniunii, oferind în acelaşi timp răspunsuri la întrebări legate de protecţia consumatorilor. Acesta poate constitui un sprijin şi pentru cei care se află într-o ţară UE şi au nevoie de consiliere în legătură cu procedurile de intrare şi dreptul de şedere, obţinerea pensiei, prestaţiile de asistenţă medicală sau socială, înmatricularea maşinii sau permisul de conducere. Serviciul este disponibil în toate limbile UE şi în toate statele membre ale Uniunii, iar solicitanţii primesc răspunsul la întrebarea formulată prin e-mail sau telefon, în interval de maximum opt zile. Serviciul poate fi accesat telefonic, prin apelarea gratuită a numărului EUROPE DIRECT - 00800 67 89 10 11 sau la adresa de Internet http://ec.europa.eu/citizensrights/. Cetăţenii completează datele lor personale şi îşi expun problemele într-un formular electronic. Serviciul EUROPE DIRECT transferă către baza de date a “Serviciului de Orientare pentru Cetăţeni” (CSS) întrebările complexe referitoare la drepturile cetăţenilor pe piaţa internă. Întrebările sînt trimise contractantului, European Citizen Action Service (ECAS), care transmite întrebările eligibile unuia dintre experţii săi juridici (cîte unul sau mai mulţi pentru fiecare stat membru). Expertul respectiv trebuie să-i răspundă cetăţeanului în limba aleasă de acesta (una dintre cele 22 de limbi UE), în termenul stabilit prin contract. Răspunsul va cuprinde sfaturi privind diverse soluţii pentru problema cu care se confruntă cetăţeanul. De asemenea, acesta va fi îndrumat către instituţiile sau serviciile competente (la nivel naţional sau european, precum SOLVIT ori FIN-NET).



12