Ordinul comun pentru modificarea şi completarea Anexei la Ordinul ministrului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării rurale nr. 317/2006 şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr.190/2006 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice, publicat în MO nr. 593 din 11 iulie, introduce în Anexa nr.1, regulile de utilizare a siglei "ae". Sigla "ae" este proprietatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MAPDR) - autoritatea responsabilă pentru sectorul de agricultură ecologică - şi are rolul de a identifica produsele agricole şi alimentare care sînt certificate în agricultură ecologică de un organism de inspecţie şi certificare acreditat de MAPDR, în conformitate cu legislaţia naţională din acest domeniu şi în concordanţă cu regulile de utilizare, cuprinse în Anexa nr.1 la ordinul sus-menţionat. Sigla "ae" cu scop de certificare-identificare se înscrie sau se aplică, după caz, pe produs, pe etichetele şi ambalajele produselor agroalimentare ecologice, obţinute în România sau, după caz, pe produs, pe etichetele sau ambalajele produselor agroalimentare importate. De asemenea, în scopul promovării conceptului de agricultură ecologică, persoanele fizice sau juridice înscriu sigla "ae" în scop informativ-publicitar pe suporturile de comunicare şi informare, în legătură directă cu activitatea şi/sau produsele agroalimentare ecologice. Dreptul de utilizare a siglei "ae" pe produs, etichetele şi ambalajele produselor agroalimentare ecologice îl au producătorii, procesatorii şi importatorii înregistraţi la MAPDR şi care sînt supuşi controlului unui organism de inspecţie şi certificare acreditat de către MAPDR. Utilizarea obligatorie a siglei "ae" permite operatorilor care respectă regulile de utilizare să-şi identifice într-o manieră specifică produsele lor. De asemenea, sigla "ae" orientează consumatorii şi facilitează alegerea produselor ecologice printr-o identificare vizuală rapidă, atît pe eticheta produselor, cît şi pe suporturile de comunicare.