În ce priveşte avizul Comisiei Europene prin care ţara noastră este somată să transpună în legislaţia naţională Directiva europeană privind siguranţa feroviară, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat vineri că acest pas a fost făcut deja, prin adoptarea, în 2011, a Legii privind siguranţa feroviară, publicată în Monitorul Oficial pe 16 mai. Chiar dacă în acte siguranţa feroviară a fost legiferată, în realitate, lucrurile nu stau deloc aşa. În ultimii ani, sistemul feroviar s-a transformat din cel mai sigur mod de transport (de 2.900 de ori mai sigur decât transportul rutier) într-o adevărată capcană a morţii. Din păcate, în ciuda numeroaselor semnale de alarmă trase de sindicalişti, guvernanţii nu au luat nicio măsură pentru reabilitarea acestuia, ba dimpotrivă, au continuat politica de distrugere a CFR, punând în pericol vieţile a sute de mii de români. CE a trimis un aviz motivat unui număr de nouă state membre, printre care şi România, cărora le solicită în mod oficial să implementeze integral directiva privind siguranţa căilor ferate, acestea având la dispoziţie două luni pentru remedierea situaţiei.