Siguranţa rutieră va deveni, prin lege, prioritate naţională

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Siguranţa rutieră va deveni, prin lege, prioritate naţională

Justiție 03 Mai 2007 / 00:00 766 accesări

Consiliul Interministerial pentru Siguranţă Rutieră (CISR) a adoptat o hotărîre prin care declară siguranţa rutieră prioritate naţională. Concomitent, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Transporturilor au lansat, ieri, două programe menite să crească siguranţa participanţilor la traficul rutier. Cele două proiecte , primul lansat de Inspectoratului General al Poliţiei Române şi intitulat "Stop Accidentelor! Viaţa are prioritate! 2007", iar cel de-al doilea "Drumuri sigure. Construim pentru viaţă", lansat de Ministerul Transporturilor, cu derulare în perioada 2007-2008 sînt sprijinite de CISR. Prezent la lansarea oficială a proiectelor, şeul IGPR, chestorul principal Dan Valentin Fătuloiu a declarat că se aşteaptă ca printr-o hotărîre de Guvern să fie elaborată o strategie naţională pentru perioada 2007-2012 prin care se urmăreşte modernizarea infrastructurii rutiere şi înfiinţarea unui institut pentru siguranţă rutieră". Hotărîrea CISR, semnată de zece miniştri, va fi trimisă Guvernului pentru adoptarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2007-2015 şi a programului de acţiuni pentru implementarea acestei strategii pe perioada 2007-2008. Scopul proiectului de modernizare a infrastructurii, finanţat din fonduri UE, este acordarea de asistenţă tehnică pentru implementarea măsurilor de siguranţă rutieră pe DN 1 şi în Bucureşti. Realizarea efectivă a proiectului va fi efectuată de experţii şi proiectanţii în siguranţă rutieră ai Consorţiului Eptisa/ Sweroad/ Consitrans. Proiectul include şi o campanie de educare pentru îmbunătăţirea comportamentului participanţilor la trafic, şoferi şi pietoni, campanie pentru care a fost contractată o firmă media cu o sută de mii de euro. Proiectul combină astfel proiectarea unor drumuri mai sigure cu informarea publicului cu privire la consecinţele vitezei şi necesităţile pietonilor. Campania urmăreşte reducerea numărului persoanelor decedate cu cinci la sută şi a numărului răniţilor grav, cu acelaşi procent. Totodată, campania include acţiuni pentru combaterea vitezei excesive, prin folosirea mijloacelor tehnice din dotarea poliţiei, sisteme de supraveghere a traficului şi radare montate pe vehicule de patrulare. În cadrul aceluiaşi proiect, s-a propus reabilitarea sectoarelor de drum cu "puncte negre" şi a satelor liniare în o sută de locaţii, valoarea lucrărilor ridicîndu-se la 140 de milioane de euro. Intersecţiile vor fi amenajate cu sensuri giratorii în 30 de locaţii, aceasta costînd 18 milioane de euro. Vor fi instalate separatoare ale sensurilor de circulaţie şi parapeţi de protecţie pe o distanţă totală de 1.400 de kilometri, investiţia ridicîndu-se la 60 de milioane de euro. Partea carosabilă va fi delimitată pe 60.000 de kilometri, iar pe marginea drumurilor vor fi instalate panouri rutiere reflectorizante mai mari. Amenajarea sau construcţia de parcări va avea loc în 1.000 de locaţii şi va costa 70 de milioane de euro, iar pentru pietoni vor fi instalate refugii centrale la treceri, în 500 de locaţii.



12