Aproximativ 350.000 de elevi ai claselor a VIII-a şi a VII-a au susţinut, marţi, simularea Evaluării Naţionale la proba Matematică. Pentru elevii de clasa a VII-a, simularea este o premieră.
Ministerul Educaţiei Naţionale a organizat, marţi, simularea la Evaluarea Naţională, proba Matematică, conform calendarului anterior stabilit: 11 martie - Limba şi literatura română; 12 martie - Matematică; 13 martie - Limba şi literatura maternă; 22 martie - Comunicarea rezultatelor
Probele au început la ora 9:00. Accesul elevilor în săli a fost permis până la ora 8:30. Timpul alocat lucrării scrise este de două ore calculate din momentul încheierii distribuirii subiectelor.
Subiectele au fost elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi proiectate, potrivit Ministerului Educaţiei, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi trecute în catalog.
Obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie, potrivit Ministerului.