Simularea anticipează un nou dezastru la EN 2014

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Rezultate slabe cu repetiţie

Simularea anticipează un nou dezastru la EN 2014

Social 06 Martie 2014 / 00:00 981 accesări

Un nou an şcolar, alte rezultate dezastruoase la învăţătură! Elevii par să aibă orice altă grijă mai puţin aceea să înveţe la cele mai importante două materii: matematică şi limba şi literatura română. O dovedesc notele extrem de scăzute obţinute de şcolari la simularea Evaluării Naţionale (EN) la clasa a VIII-a! Rezultatele publicate de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) la nivel naţional arată că puţin peste jumătate dintre elevii care s-au prezentat la testarea de limba română şi de matematică nu au reuşit să obţină nici măcar ruşinosul 5. Din totalul elevilor prezenţi, aproape 70% au picat proba la disciplina matematică, iar 33% nu au reuşit să ia o notă de trecere la limba şi literatura română. Nici la Constanţa situaţia nu este mai bună, deşi elevii au spus că subiectele nu le-au pus probleme deosebite! Procentul de promovabilitate este de 47,4%, mai mic decât media pe ţară, de 48,8%. Pe discipline, 68,4% dintre elevi au obţinut note peste 5 la limba şi literatura română şi doar 30,1% dintre participanţi au luat nota minimă la matematică. De ce aceste rezultate slabe? Explicaţia o dă purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. Cristina Ivan. „Probabil pentru că elevii n-au tratat prea serios simularea întrucât ştiau că nu se pun notele în catalog şi, mai mult ca sigur, au de recuperat anumite lacune. Cu certitudine, fiecare profesor îşi va face un plan remedial şi va vedea unde mai are de lucrat cu fiecare copil astfel încât la EN să obţină un rezultat optim”, a declarat prof. Ivan.

ELEVII ÎŞI POT VEDEA LUCRĂRILE LA SIMULARE La nivelul ISJ s-a luat deja măsura ca elevii constănţeni să afle unde au greşit la testări şi să-şi completeze cunoştinţele în cadrul orelor la clasă. Inspectorul general şcolar din cadrul ISJ, prof. Răducu Popescu, a declarat că s-a luat decizia ca lucrările să poată fi văzute online. „Lucrările vor putea fi analizate, se vor putea evalua obiectiv aspectele ce trebuie îmbunătăţite, urmând ca profesorii să elaboreze planuri remediale individuale. Până pe 12 martie vom analiza rezultatele împreună cu directorii unităţilor şcolare şi vom anunţa măsurile pe care le vom lua la nivelul ISJ pentru ca, la examenele din vară, elevii să obţină cel puţin rezultatele din 2013 (promovabilitate - limba română 83% şi matematică 70,57%)”, a declarat prof. Popescu.

ORE SUPLIMENTARE PENTRU ELEVI Rezultatele la simulare au indicat un nivel scăzut de pregătire al elevilor, deşi profesorii spun că subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluări de masă. Din acest motiv, oficialii MEN au dispus inspectoratelor şcolare implementarea mai multor măsuri astfel încât, în vară, elevii să obţină rezultate mai bune. La nivelul fiecărei şcoli trebuie să fie analizate rezultatele obţinute, părinţii urmează să fie informaţi asupra rezultatelor obţinute de elevi în cadrul şedinţelor în şcoală, lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta punctele slabe, şi, în premieră, ministerul solicită efectuarea unor ore de pregătire suplimentară pentru examinarea naţională din vară.

CELE MAI SCĂZUTE NOTE LA MATEMATICĂ, LA CĂLĂRAŞI Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti - 64,21%, judeţul Brăila - 60,42% şi judeţul Cluj - 59,18%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi - 34,18%, Caraş-Severin - 36,28% şi Tulcea - 37,95%. Şi aici, prezenţa a fost de aproximativ 90%. Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ - 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj - 89,04%. În ceea ce priveşte situaţia pe discipline, cel mai ridicat procent la limba română îi revine Bucureştiului, cu 81,23%, iar cel mai mic procent s-a înregistrat în judeţul Harghita - 38,72%. La matematică, primul loc este ocupat tot de Capitală, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent îl are judeţul Călăraşi: 17,8%. La limba maternă, cel mai mare procent s-a înregistrat în Bistriţa-Năsăud, unde prezenţa elevilor la simulare a fost de 100%, iar cel mai scăzut, în Caraş-Severin - 21,74%, unde, de asemenea, prezenţa a fost de 100%.



12