Sindicaliştii Federaţiei \"Alma Mater\" îşi cer în instanţă banii pierduţi din salarii în 2010, în acţiunile pe care le vor începe la nivel local solicitând şi majorarea veniturilor decisă prin Legea 221/2008. Consiliul Naţional de Conducere al Federaţiei \"Alma Mater\" a decis atât continuarea procesului intentat, la nivel central şi local, Ministerului Educaţiei şi universităţilor pentru aplicarea Legii 221/2008, cât şi începerea proceselor la nivel local privind reducerea ilegală a veniturilor cu 25 la sută, conform Legii 118/2010, se arată într-un comunicat de luni al organizaţiei sindicale. Totodată, federaţia sindicală va asigura asistenţă juridică sindicatelor locale pentru procese ce vor avea ca obiect discriminarea introdusă prin Legea salarizării unitare pentru cadrele didactice care vor obţine titlul de doctor şi nu vor beneficia de cei 15 la sută acordaţi celor care au obţinut titlul înainte de aplicarea actului normativ, precum şi pentru neacordarea sporurilor salariale pentru condiţii de muncă periculoase şi vătămătoare. Reprezentanţii Federaţiei \"Alma Mater\" au mai decis să participe la negocierea metodologiilor de aplicare a Legii educaţiei, \"rezervându-şi dreptul de a se retrage de la negocieri\" dacă nu vor fi luate în calcul şi propunerile organizaţiei. Federaţia \"Alma Mater\" va începe consultări cu cele trei federaţii din învăţământul preuniversitar, pentru negocierea unui Contract Colectiv de Muncă la nivel ramură învăţământ. Reprezentanţii federaţiei sindicale din învăţământul superior vor participa şi la şedinţa CNR în cadrul căreia se va discuta o strategie comună privind Legea educaţiei. La această şedinţă, federaţia va susţine introducerea în Legea educaţiei aflată în dezbatere la Senat a unor prevederi privind drepturile şi obligaţiile personalului nedidactic, precum şi ale personalului bibliotecilor centrale universitare. Consiliul Naţional de Conducere consideră că promulgarea Legii educaţiei şi a noii Legi a salarizării unitare s-a făcut \"printr-o procedură neconstituţională şi în contradicţie cu Pactul Naţional pentru Educaţie\", precum şi în contradicţie totală cu principiile europene ale dialogului social.