Mai mulți angajați ai Companiei Naționale Căile Ferate Române (CFR) au declanșat miercuri dimineață, la 7.00, un protest spontan, blocând în stațiile din toată țara peste 150 de trenuri. Greva a venit în contextul în care administrația CFR și sindicaliștii au început negocierile pentru semnarea noului contract colectiv de muncă (2017 - 2018) și în ciuda faptului că bugetul din acest an al companiei include și un avans cu 22,5% al fondului de salarii. CFR a atras atenția că protestul salariaților încalcă procedurile legale și, evident, aduce prejudicii grave companiei. De cealaltă parte, președintele Federației Mișcare-Comercial CFR, Gheorghe Frățică, a spus că oprirea trenurilor a fost spontană, nefiind o acțiune sindicală, ci un protest în 11 - 12 puncte de lucru. Și el știe de promisiunea majorării cu 22,5% a fondului salarial, însă a subliniat că prea mulți salariați ai CFR încasează leafa minimă pe economie și nu mai au răbdare, mai ales că au văzut la TV ce majorări se promit de la centru în alte sectoare de activitate - „Oamenii spun că sunt bugetari atunci când li se ia ceva și că nu mai sunt bugetari atunci când trebuie să li se dea“. Activitatea feroviară a fost reluată, după opt ore, în regionalele București, Craiova, Cluj, Iași, Galați și Constanța, când administrația CFR și liderii sindicali au început negocierile pentru „o grilă de salarizare bazată pe coeficienți de ierarhizare, care să reflecte în mod echitabil importanța funcțiilor și meseriilor din cadrul companiei“. Reprezentanții sindicali ai mecanicilor de locomotivă au spus, înainte de startul negocierilor, că nu pot da asigurări că nu vor declanșa o grevă generală - „Ne trebuie un document în care să scrie negru pe alb cu cât vor crește salariile“. Cert este că următorul protest nu va mai fi spontan, ci programat și, implicit, mult mai mare.