Proiectele de lege propuse pentru modificarea şi completarea Ordonanţelor 22/2003, privind munca la negru în porturi şi 42/1997, privind transportul naval, vor fi supuse aprobării în Parlament, în ciuda opoziţiei sindicaliştilor portuari. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), filiala Constanţa, Petre Costel, a declarat că parlamentarii care sînt membri ai Comisiei Economice a Senatului s-au opus întreruperii dezbaterilor celor două normative. „Nu au fost de acord cu nimic din propunerile noastre. Atîta doar că au acceptat ideea de înfiinţare a două autorităţi portuare, una sa aibă competenţă pe uscat, iar alta, pe apă“, a declarat Petre Costel. Liderul FNSP a adăugat că reprezentanţii sindicatelor portuare şi cei ai Sindicatului Liber al Navigatorilor s-au întîlnit de nenumărate ori cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) pentru a dezbate modificările care ar trebui aduse celor două ordonanţe care reglemetează activitatea din porturile maritime şi fluviale româneşti. Pentru că nu s-au înţeles asupra amendamentelor aduse normativelor, sindicaliştii au depus, săptămîna trecută, un memoriu la Comisia Economică a Senatului, prin care cereau întreruperea discuţiilor. Liderul FNSP Constanţa, Petre Costel, spune că toate modificările aduse celor două normative nu sînt altceva decît o încercare a guvernanţilor de a privatiza 49% din administraţiile portuare. „Vrem ca cele două acte normative care reglementează, pe de o parte, transportul naval, şi pe de alta, munca în porturile româneşti, să se discute la pachet şi să se elaboreze o singură lege a porturilor, aşa cum există în toată lumea", a precizat Petre Costel. În cursul zilei de ieri, preşedintele sindicatelor portuare Constanţa a făcut o vizită de lucru la Senat şi respectiv la Ministerul Transporturilor. Din păcate, discuţiile pe aceasă temă şi argumentele prezentate nu i-au convins pe reprezentanţii Puterii.