Cei aproximativ 800 de spectatori care au ales să petreacă prima zi a săptămânii în compania muzei Thalia au părăsit, mai trişti decât de obicei, sala Casei de Cultură a Sindicatelor, răscoliţi de o piesă profundă, dar cu satisfacţia de a fi văzut un spectacol bun. „Sinucigaşul”, de Nikolai Erdman, în viziunea regizorală a lui Felix Alexa a amuzat şi a emoţionat deopotrivă, oferind o altă perspectivă asupra vieţii.
Cei care au venit la Casa de Cultură să-l revadă pe Dan Puric - cunoscut din spectacolele de pantomimă în care joacă şi cărora le semnează regia, dar şi pentru calităţile sale de conferenţiar - au (re)descoperit un actor complex, stăpân pe mijloacele de expresie ale cuvântului. Întruchipându-l pe naivul şi derutatul şomer Semion Semionovici Podsekalnikov, Dan Puric creează un rol expresiv şi foarte bine conturat. Fiecare personaj al piesei dramaturgului rus Nikolai Erdman - care a fost deportat în Siberia pentru curajul de a spune adevărul în creaţiile sale -, pare să graviteze în jurul eroului principal, care doreşte să renunţe la viaţă, zdrobit de lipsuri materiale şi măcinat de întrebări profunde. Fiecare actor joacă un rol esenţial în economia piesei - chiar şi atunci când pare să interpreteze un personaj colectiv, cum se întâmplă în episodul falsei slujbe de pomenire. Reţin atenţia publicului, printre alţii, Ileana Olteanu, în rolul soţiei sensibile şi supuse, Maria Lukianovna, Adela Mărculescu, care interpretează cu multă naturaleţe rolul soacrei, Serafima Ilinicina, Marius Bodochi, intelectualul care ştie că: „în prezent, ceea ce îi trece prin cap unui viu poate spune doar un mort”, dar şi Marius Manole. La succesul piesei şi-au mai adus contribuţia actorii: Costel Constantin, Tania Popa, Silviu Biriş, Maria Buză, Andrei Finţi, Lamia Beligan, Rodica Ionescu, Florin Lăzărescu, Tatiana Constantin/ Ana Macovei, Vitalie Bichir, Alexandru Nedelcu şi Nikita Dembinski.
Într-o societate totalitaristă - sinuciderea lui Podsekalnikov, dorită şi plătită de indivizi venali, cu interese meschine, dar şi de intelectuali incapabili să înfrunte ideologia -, devine un pretext de a arăta degradarea morală a unei societăţi, în care oamenii sunt înlocuiţi cu masele. Decorul orginal - o mulţime de uşi, care se închid şi se deschid cu un zgomot sec -, creat de Diana Ruxandra Ion, accentuează senzaţia de alienare a individului, privat de intimitate şi care caută soluţii în exteriorul său, aşa cum face şi Podsekalnikov în gestul său sinucigaş. În viziunea regizorală a tânărului regizor Felix Alexa - care şi-a dovedit talentul în faţa constănţenilor, punând în scenă pentru Teatrul de Stat piesa „Terorism” -, „Sinucigaşul” este un spectacol profund care răscoleşte şi „cere” a fi revăzut pentru a-i descoperi profunzimile. Pentru a răspunde solicitărilor celor care nu au reuşit să-şi cumpere bilete pentru această piesă, directorul Casei de Cultură, Gheorghe Ungureanu doreşte să-i invite la Constanţa pe actorii Teatrului Naţional Bucureşti şi pe 13 decembrie.