Sisif munceşte la Casa de Pensii Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Inuman! Exploatarea omului de către Guvern

Sisif munceşte la Casa de Pensii Constanţa

Eveniment 12 August 2011 / 00:00 3100 accesări

Volum de muncă de până la patru ori mai mare, personal puţin şi cetăţeni care vin, în fiecare zi, cu noi dosare, noi cereri sau noi reclamaţii - aceasta este, pe scurt, realitatea din instituţiile publice din România, după reducerea personalului, ca parte a măsurilor anticriză aplicate de guvernanţi. Printre instituţiile ai cărei angajaţi fac tot posibilul să compenseze deficienţele apărute ca urmare a politicii dusă de Guvern se numără şi cei ai Casei Judeţene de Pensii (CJP) Constanţa. După reducerile de personal efectuate anul trecut, din 116 angajaţi în total, în cadrul instituţiei au mai rămas doar 90, în aceştia fiind inclus şi personalul din cadrul Expertizei medicale, ai Serviciului de evidenţă a contribuabililor, ai Compartimentului bilete de tratament precum şi conducerea. Practic, doar 20 de salariaţi se ocupă de soluţionarea cererilor depuse de constănţeni. Şi nu sunt puţine! Potrivit purtătorului de cuvânt al CJP, Kristina Mutiş, de la începutul acestui an şi până la 1 august, au fost înregistrate 4.300 de dosare doar pentru pensionare (la limita de vârstă, anticipată, pe caz de invaliditate şi pentru pensii de urmaş). „Cele mai multe cereri sunt pentru pensionare la limită de vârstă şi pentru cea anticipată”, a spus Kristina Mutiş.

PESTE 10.000 DE DOSARE – ÎNTÂRZIERI INEVITABILE Pe lângă acestea au mai fost depuse 6.800 de cereri pentru recalcularea pensiei (adăugare stagii, sporuri sau grupe de muncă, repuneri în plată, sistări pensii şi modificări ale datelor personale). „Sunt tratate cu prioritate dosarele noi prin care se solicită pensionarea. Se consideră că cei care solicită recalcularea pensiei au deja un venit, pe când cei care ies acum la pensie nu dispun de nicio altă sursă de venit”, a afirmat Mutiş. În mod normal, dacă dosarul este complet şi nu apare nicio problemă, durează două luni pentru emiterea unei decizii. În urma unui calcul simplu reiese că, în primele şapte luni ale anului, au fost înregistrate în total 11.100 de dosare, ceea ce înseamnă, în medie, 1.586 de dosare pe lună de care ar trebui să se ocupe doar 20 de angajaţi. Media pe zi este de 79, ceea ce înseamnă că un angajat al CJP trebuie să finalizeze aproape patru dosare pe zi pentru a putea face faţă volumului mare de cereri. În condiţiile în care, pentru emiterea unei decizii trebuie urmată o serie de paşi şi proceduri (care durează, cu toată bunăvoinţa funcţionarului, aproape două luni). Întârzierile devin inevitabile, fiind imposibil să comasezi chiar şi în 12 ore, nu în opt cât este programul normal de lucru, munca pe care ar trebui să o faci în cel mult două luni.

2.400 DE PETIŢII Pe lângă cele patru dosare pe care ar trebui să le rezolve zilnic, doi dintre angajaţii CJP au datoria de a răspunde şi petiţiilor constănţenilor nemulţumiţi. Tot în primele şapte luni ale anului au fost înregistrate 2.400 de asemenea plângeri, media pe lună fiind de 343, iar cea pe zi de 17. Prin urmare, cei doi ghinionişti ar trebui să răspundă la 17 petiţii zilnic (să caute dosarul reclamantului, să verifice stadiul în care se află acesta, dacă este complet sau nu etc.) şi să finalizeze şi patru dosare. Şi, ca şi cum nu ar avea suficient de lucru, salariaţii trebuie să asigure şi programul de relaţii cu publicul, trebuind să preia în fiecare zi noi dosare, noi cereri şi noi petiţii. Cu alte cuvinte, oricât de mult munceşti, efectele nu prea se văd. Nici pomeneală de finalizarea muncii în timp util. O adevărată muncă de Sisif, numai că, în loc de a urca dealul împingând un bolovan uriaş care de fiecare dată când ajunge în vârf se rostogoleşte la vale, angajaţii CJP se luptă cu un „munte” de dosare care creşte de la zi la zi, în timp ce numărul lor scade, sau, în cel mai bun caz, rămâne neschimbat.

Taguri articol


12