S-a asfaltat și reasfaltat de mama focului, la Constanța, în ultima vreme. Și, poate cel mai important, au fost resistematizate zone-cheie ale orașului, cum ar fi platoul din fața Gării și intersecția dintre bulevardul Alexandru Lăpușneanu și strada Soveja (zona City Park Mall). Cu toate acestea, diferit nu înseamnă neapărat mai bine. De exemplu, constănțenii care au trecut mai des prin zona City Park Mall au observat că modificările din intersecția dintre strada Soveja și bulevardul Alexandru Lăpușneanu par făcute de... Dorel, proverbialul personaj care face lucrurile exact pe dos.
AMENAJARE FĂCUTĂ CU PICIOARELE
Este vorba despre modul în care au fost amenajate alveolele din centrul străzii Soveja, respectiv al bulevardului Alexandru Lăpușneanu, care, în teorie, trebuie să îi împiedice fizic pe șoferi să întoarcă pe linia dublă continuă, dar să nu le pună dificultăți pietonilor în a traversa fără riscuri. Cu alte cuvinte, în mod normal, alveolele ar trebui să fie înălțate în zona carosabilă, dar să aibă o porțiune la nivelul șoselei, în dreptul trecerilor de pietoni. Dacă teoria nu pare foarte grea, practica, în schimb, ne omoară. În realitate, zona este amenajată total pe dos. Alveola este înălțată exact în zona trecerii de pietoni, transformând-o într-o zonă exclusivistă prin care nu pot traversa cu ușurință persoanele cu dizabilități sau cei care au cărucioare. În schimb, amenajarea de la nivelul șoselei este la câțiva metri de trecerea de pietoni, adică exact cât să le permită șoferilor să încalce legea și să întoarcă pe linia dublă continuă, existând ricul producerii unei tragedii. Situația i-a deranjat pe mulți constănțeni, care consideră că modificările înrăutățesc problemele cauzate de aglomerație, mai ales în sezonul estival.
AM ÎNCEPUT GREU, TERMINĂM ȘI MAI GREU
Pentru a afla care este logica ce a stat la baza acestei sistematizări eșuate, i-am contactat pe reprezentanții societății care s-a ocupat de lucrări, Confort Urban. Directorul firmei, Florian Andrei, ne-a spus că această amenajare nu este definitivă. „În maximum două săptămâni, vom începe înlocuirea semafoarelor din zonă și tot atunci vom muta trecerile de pietoni în dreptul porțiunii care se află la nivelul șoselei, astfel încât să nu se mai creeze cozi în intersecție și nici să nu existe dificultăți. Lucrările vor fi realizate la cererea investitorului care deține centrul comercial și care va asigura și finanțarea”, a declarat Florian Andrei. Oricât de plauzibilă ar fi explicația, este greu de înțeles de ce ar trebui să așteptăm pentru ca sistematizarea să fie completă. În mod normal, dacă s-ar fi vrut, lucrurile ar fi fost realizate de la un capăt la altul, de la bun început. Astfel, pietonii nu ar mai fi suferit, iar șoferii nu s-ar mai chinui în ambuteiaje, în miezul verii.