Sistemul de bike-sharing în Constanța, un puzzle incomplet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nici ultima dată de finalizare nu a fost respectată

Sistemul de bike-sharing în Constanța, un puzzle incomplet

Administrație 14 Septembrie 2016 / 16:35 1348 accesări

Când vor fi montate biciclete pe rastelele de acest gen? Cu siguranță, după obținerea cartelelor magnetice, pentru care abia s-a lansat procedura de achiziție

Când vor fi montate biciclete pe rastelele de acest gen? Cu siguranță, după obținerea cartelelor magnetice, pentru care abia s-a lansat procedura de achiziție

Sistemul constănțean de bike-sharing va mai rămâne o bună bucată de timp în Purgatoriul administrativ. După ultimele date, se preconiza că proiectul prin care oamenii pot împrumuta gratuit biciclete va fi finalizat până la 15 septembrie. Însă e clar că acest lucru nu se va întâmpla, din moment ce cu doar două zile înainte de termenul-limită a fost lansată licitația pentru achiziționarea cartelelor magnetice esențiale funcționării proiectului. Când va fi totul gata? La această întrebare e greu de găsit un răspuns...

La începutul lui septembrie, în materialul „Biciclete gratuite pentru constănţeni, povestea unui proiect fără sfârşit”, cotidianul „Telegraf” readucea în atenție situația proiectului transfrontalier „Black Sea Bike”, care nu a fost finalizat nici după trei ani de lucru. Proiectul în cauză presupune realizarea unui sistem de bike-sharing în Constanța, Mamaia și orașul bulgăresc Balcic, ce le-ar permite locuitorilor și turiștilor să împrumute o bicicletă cu care se pot plimba liberi prin oraș. În teorie, oamenii își pot procura vehiculul pe două roți de la oricare dintre cele 24 de stații amenajate în oraș, în baza unei cartele magnetice (obținută în prealabil de la Primăria Constanța) care trimite un semnal prin care se deblochează bicicleta din rastel. În practică, după trei ani de lucru, tot ce avem la Constanța, din acest proiect, sunt stațiile nefuncționale, bicicletele achiziționate, un regulament de funcționare a sistemului și un lung șir de amânări ale termenului de finalizare. Practic, „Black Sea Bike” este ca un puzzle incomplet care, conform site-ului Primăriei Constanța (www.primaria-constanta.ro), ar trebui asamblat până la 15 septembrie anul acesta.

CÂND VA FI GATA PROIECTUL? TÂRZIU...

E lesne de înțeles că acest lucru nu se va întâmpla. Administrația locală constănțeană a lansat abia în 13 septembrie licitația pentru achiziționarea cartelelor magnetice esențiale pentru funcționarea proiectului. Conform caietului de sarcini, vor fi achiziționate 20.000 de bucăți, pentru care Primăria este dispusă să plătească aproximativ 80.000 de lei. Ofertele pot fi depuse până în 17 septembrie, la ora 14.00. După această etapă, urmează analizarea ofertelor, depunerea contestațiilor și analizarea lor (dacă există). Dacă totul va fi în regulă după parcurgerea acestor etape, cartelele vor fi achiziționate în termen de trei zile de la semnarea contractului cu furnizorul. Evident, după această etapă, urmează altele, de la montarea propriu-zisă a bicicletelor pe rastele și implementarea programului informatic care va asigura funcționalitatea sistemului, până la întocmirea ultimelor rapoarte și documente justificative privind banii utilizați și îndeplinirea ultimilor pași birocratici. Nu trebuie să fii specialist ca să îți dai seama că acest lucru va dura destul de mult, probabil mai mult de o lună. Apoi va veni frigul, iar regulamentul prevede că sistemul nu funcționează atunci când vremea e nefavorabilă. Prin urmare, există toate posibilitățile ca tot anul viitor să ne putem bucura de beneficiile unui program de tip bike-sharing.

Citește și:

Biciclete gratuite pentru constănţeni, povestea unui proiect fără sfârşit



12