Circa 30% dintre firmele mici şi mijlocii foloseau, anul trecut, sistemul de internet banking, în creştere cu 14 puncte procentuale faţă de anul 2006, ponderea urmînd să crească, în 2010, cu încă 15 puncte, potrivit unui studiu realizat de compania GfK România. Analiza realizată o dată la doi ani a fost efectuată în perioada septembrie-decembrie 2008 şi include răspunsurile a 1.000 de firme mici şi mijlocii. În ceea ce priveşte companiile medii şi mari, utilizarea internet banking-ului a crescut cu 11 puncte procentuale în perioada menţionată, la 50%, iar pînă în 2010 se aşteaptă un avans de 12 puncte procentuale. Cifrele au rezultat în urma declaraţiilor companiilor privind utilizarea acestor servicii în perioada 2006-2008, precum şi intenţia de utilizare pînă în 2010. „Utilizarea soluţiilor automatizate a crescut în cadrul companiilor şi va avansa cel mai mult pînă în 2010”, a declarat cercetătorul din cadrul GfK România Teodora Drăguşinoiu. În ceea ce priveşte serviciile bancare electronice, ponderea utilizării de către companiile mici a crescut de la 10% în 2006, la 21% în 2008 şi ar putea avansa cu 12% pînă în 2010, iar pentru companiile medii şi mari, utilizarea acestor servicii a crescut de la 23% la 40%, aşteptîndu-se un avans de 11 puncte procentuale pînă în 2010. În rîndul companiilor mici, 79% dintre acestea s-au declarat mulţumite de relaţia pe care o au cu banca principală şi vor continua parteneriatul, în timp ce pe segmentul companiilor mari şi medii procentul acestora este de 60%. Companiile acordă o atenţie sporită obţinerii creditelor de la bănci şi îşi doresc un proces mai simplu de accesare a acestora. În prezent, băncile au însă o activitate mai slabă de creditare în comparaţie cu aşteptările companiilor. În ceea ce priveşte serviciile de leasing, companiile au declarat că au apelat la acest tip de finanţare în proporţie de 28% anul trecut, în scădere de la 57% în 2006, aşteptîndu-se o creştere de doar trei puncte procentuale pînă în 2010.