Mediul de afaceri românesc se dovedeşte profitabil pentru 80% dintre companiile germane care au ales să investească în ţara noastră şi care estimează în 2008 cifre de afaceri în creştere. Un studiu realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (CCIRG) relevă faptul că 79,5% din firmele germane chestionate ar alege şi astăzi România ca amplasament investiţional, ceea ce înseamnă că angajamentul lor în România este un succes. “Domeniile în care firmele văd cea mai mare necesitate de a acţiona pe plan economic şi politic ar fi: administraţia publică, infrastructura, sistemul fiscal, corupţia şi siguranţa juridică\", se arată în studiul realizat de CCIRG. Principalii factori care atrag investitorii străini în România sînt salariile, situate încă la un nivel scăzut comparativ cu alte state din UE, condiţiile fiscale, accesul la alte pieţe de desfacere, dar şi motivaţia şi calificarea angajaţilor. Pe lîngă acestea, dimensiunea pieţei şi aderarea la UE sînt avantaje ale României ca amplasament investiţional. Potrivit studiului CCIRG, circa 76% din firmele nemţeşti au înregistrat creşteri ale cifrei de afaceri în 2007 comparativ cu anul anterior, iar pentru anul în curs, 84% dintre investitori se aşteaptă la majorarea cîştigurilor. De asemenea, avînd în vedere creşterile salariale de aproximativ 30% de anul trecut, 85% dintre firmele chestionate au estimat că şi în 2008 vor apărea astfel de creşteri. În plus, majoritatea respondenţilor (91,3%) au afirmat că doresc introducerea monedei euro în România. În ce priveşte perspectivele fiecărei branşe, 52% dintre respondenţi se aşteaptă anul acesta la o îmbunătăţire a situaţiei conjuncturale a branşei respective comparativ cu anul trecut. Totodată, 67% dintre firmele germane estimează o îmbunătăţire a situaţiei propriei firme pentru 2008. Chestionarul realizat de CCIRG a fost desfăşurat în perioada februarie-martie 2008 şi a inclus participarea a 49 de firme membre ale CCIRG. Companiile participante au răspuns la întrebări legate de situaţia economică generală a României, situaţia firmei pe care o reprezintă, perspectivele branşei în care activează, condiţiile oferite de ţara noastră investitorilor, introducerea monedei euro.