Din 8 iunie, sistemul informatic în baza căruia băncile comerciale pot verifica veniturile unui solicitant de credit în baza de date a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai funcţionează. Surse din cadrul Fiscului, citate de economica.net, recunosc că respectiva platformă IT e blocată și că lucrează la această problemă, dar nu pot spune când va fi remediată. Reamintim că, în baza unui protocol semnat între Asociaţia Română a Băncilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), toate verificările legate de veniturile unui solicitant de credit se realizează integral automat, fără să mai fie nevoie ca acesta să prezinte adeverinţă de venit sau fişă fiscală. Solicitantul prezintă la bancă doar actul de identitate. În urma acestui protocol, implementat în piaţă pentru prima dată în iunie 2015, procesul de acordare a creditelor a devenit mai facil, mai puţin birocratic şi mai rapid. De cealaltă parte, reprezentanții sistemului bancar spun că cele patru zile bancare în care nu au mai putut oferi credite de consum pentru persoanele fizice se traduc într-o reducere cu 50% a cifrelor din iunie. Pentru moment, soluția de compromis e... de modă veche, respectiv cazier fiscal cerut de la ghișeul ANAF.