Site-ul Apple, piratat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Site-ul Apple, piratat

Monden 23 Iulie 2013 / 00:00 237 accesări

Gigantul informatic american Apple a avertizat dezvoltatorii de aplicaţii pentru produsele sale că site-ul său care le este dedicat a fost piratat şi că informaţii care îi privesc ar fi putut fi sustrase. „Un intrus a încercat să acceadă la date personale privind dezvoltatorii înregistraţi pe site-ul nostru”, a afirmat Apple într-un comunicat. Ca reacţie la atacul informatic, grupul afirmă că a paralizat site-ul pentru a revedea în totalitate sistemele dedicate programatorilor, actualizând softul şi reconstruind baza de date. Apple a declarat că datele personale sensibile de pe site-ul său sunt criptate şi că hackerii nu pot avea acces la ele. Acesta a avertizat totuşi că hackerii ar fi putut avea acces la unele nume, adrese de e-mail sau poştale ale dezvoltatorilor. Informaţiile legate de clienţii produselor sale nu au fost afectate de atacul informatic.

Apple testează ecrane mai mari pentru iPhone şi iPad împreună cu furnizorii de piese din Asia, semn că gigantul american ar putea căuta să-şi diversifice gama de produse, pentru a răspunde cererii. În ultimele luni, Apple a cerut furnizorilor din Asia prototipuri de ecrane pentru smartphone cu diagonala mai mare de 4 inch şi display-uri pentru tabletă de aproape 13 inch. iPhone 5 are un ecran de 4 inch, iar iPad de 9,7 inch, completate de varianta iPad mini, de 7,9 inch. Compania a modificat anul trecut, în premieră, ecranul iPhone, de la 3,5 inch la 4 inch şi a lansat iPad-ul de dimensiuni mai mici. Testele derulate de companie împreună cu furnizorii sugerează că Apple caută modalităţi de a satisface necesităţile tot mai diverse ale consumatorilor. Rivalii companiei americane oferă smartphone-uri şi tablete de diferite mărimi, la preţuri puternic diferenţiate.

NOUTATE... FUMATĂ Există predicţii nu tocmai favorabile telefoanelor inteligente. Smartphone-ul şi-a pierdut strălucirea de noutate absolută în tehnologie, devenind un produs banal, omniprezent, astfel că preţul mediu al unui terminal a scăzut din 2012 de la 450 de dolari la 375 de dolari, limitând creşterea mărcilor de top şi avantajând nou-veniţii care joacă la volum. Telefoanele conectate permanent la internet, încărcate cu aplicaţii diverse, după gusturile şi necesităţile clientului, au trecut în ultimii cinci ani de la produs de nişă la mainstream. Vânzările anuale de telefoane inteligente au crescut la aproape 300 de miliarde de dolari în 2012, iar peste un miliard de persoane din întreaga lume deţin în prezent un smartphone.

Piaţa se apropie de saturaţie în SUA şi celelalte economii dezvoltate, peste jumătate dintre utilizatorii de telefoane mobile deţinând acum un smartphone. În marile economii emergente, precum China şi India, unde potenţialul de creştere este uriaş, preferinţele înclină în proporţie copleşitoare către modelele ieftine, astfel că, per total, cererea pentru smartphone-urile de top este în scădere. Astfel, preţul mediu al unui smartphone a scăzut, de la începutul anului trecut, de la 450 de dolari la 375 dolari, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă IDC. Transformarea pieţei a redus deja marjele de profit ale liderilor Samsung şi Apple, în timp ce fostele glorii Nokia şi BlackBerry ar putea avea surprize neplăcute, deoarece mizează pe un entuziasm tot mai greu de găsit în rândul consumatorilor. Tranziţia pieţei smartphone către maturitate a produs însă şi câştigători. Companiile chineze specializate în modele cu preţuri mai mici, precum Huawei sau Lenovo, au înregistrat recent creşteri puternice şi au ambiţii mari.

PIAŢĂ SATURATĂ Declinul preţului mediu al smartphone-ului aminteşte de schimbările din industria computerului personal la sfârşitul anilor '90. Atunci, milioane de clienţi dornici să intre pe internet au optat pentru PC-uri ieftine în defavoarea mărcilor consacrate, provocând scăderea preţului mediu la aproximativ 1.000 de dolai în 2002, de la aproape 2.000 de dolari în 1996. Astfel, producătorii de smartphone-uri al căror profit depinde în principal de produsele premium, cu preţuri mari, au început să aibă probleme. Samsung a pierdut în luna iunie peste 25 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă, după ce analiştii şi-au redus estimările privind vânzările vârfului de gamă Galaxy S4, care costă peste 600 de dolari/euro fără abonament. Producătorul taiwanez HTC a ratat estimările analiştilor privind vânzările şi profitul în trimestrul al doilea, după o evoluţie dezamăgitoare a modelui de top HTC One, încadrat de asemenea în categoria de preţ 600-700 dolari. Operatorii telecom din SUA au redus în iulie de la 200 de dolari la 50 de dolari preţul la abonament al modelului BlackBerry Z10, la numai şase luni de la lansare. Se anticipează că şi Apple va anunţa, în următoarele zile, venituri în stagnare pentru trimestrul încheiat la 30 iunie, cea mai slabă evoluţie din ultimii zece ani, în principal ca urmare a frânării vânzărilor iPhone. Valoarea acţiunilor Apple a scăzut cu 39% faţă de recordul atins în septembrie, odată cu declinul marjelor de profit.

Declinul mărcilor de top ar putea fi încetinit prin inovare, spre exemplu lansarea accesoriilor electronice, precum ceasul inteligent sau ochelarii conectaţi la internet, însă majoritatea utilizatorilor sunt în prezent mulţumiţi de funcţiile şi caracteristicile oferite de smartphone-urile ieftine. În acelaşi timp, companiile se vor baza, pentru creştere, în tot mai mare măsură pe pieţele emergente, unde majoritatea utilizatorilor încă nu au trecut la smartphone, însă preferinţele înclină predominant spre modele mai ieftine. 66% dintre smartphone-urile care vor fi vândute anul viitor în China vor costa în medie sub 200 de dolari pe unitate, faţă de un procent de numai 14% în SUA, la acest nivel de preţ. Totodată, chinezii vor cumpăra în 2014 aproxiamtiv 384 de milioane de smartphone-uri, faţă de numai 153 de milioane în SUA.

Taguri articol


12