SNFP: Atestarea auditorilor, o formă mascată a unei asociaţii profesionale!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

SNFP: Atestarea auditorilor, o formă mascată a unei asociaţii profesionale!

Administrație 05 Februarie 2010 / 00:00 588 accesări

Sindicatul Naţional al Funcţionarilor Publici (SNFP) atrage atenţia premierului, ministrului Finanţelor şi preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) că atestarea auditorilor publici interni din instituţiile publice este o formă mascată de constituire a unei asociaţii profesionale, organizată sub imaginea Ministerului Finanţelor. Reprezentanţii SNFP au trimis o scrisoare deschisă premierului Emil Boc, ministrului Sebastian Vlădescu, preşedintelui ANFP, Andras Szakal, în care semnalează unele aspecte care, în opinia lor, aduc mari prejudicii bunei desfaşurări a activităţii instituţiilor publice. În data de 11 ianuarie 2010, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a fost publicat proiectul de modificare a Legii 672/2002 privind auditul public intern, prin care se propune introducerea unor modificări legislative. Proiectul legislativ intenţionează să impună cooperarea pentru asigurarea funcţiei de audit intern prin exercitarea în comun a funcţiei de audit public intern de către două sau mai multe entităţi publice locale, entităţile publice fiind puse în postura de a presta servicii de audit public intern. Această asociere, aşa cum este prevăzută în documentele invocate, nu se poate realiza decât pentru anumite proiecte comune (de exemplu aducţiuni de apă curentă, gaze), şi nu pentru acţiuni de audit. În opinia sindicaliştilor, misiunile de audit ar trebui să fie constituite la nivel de prefectură, în acest fel activităţii de audit judeţene fiindu-i conferită o autoritate în faţa primăriilor. Referitor la conceptul de „cadru de competenţe“, SNFP subliniază faptul că iniţiatorul îşi atribuie competenţa exclusivă de a stabili nivelul minim de cunoştinţe, abilităţi şi valori profesionale pe care auditorii publici interni trebuie să le deţină, ceea ce încalcă dreptul fiecărei entităţi publice de a-şi pune în practică politica de recrutare a personalului. În opinia lor, există riscul să se încerce legiferarea unor astfel de abuzuri şi pentru alte funcţii profesionale (de exemplu controlor financiar, inspector fiscal, comisar, consilier juridic). Dreptul de a stabili domeniile de interes necesare dobândirii calităţii de auditor public intern şi exercitării activităţii de audit public intern aparţine fiecărei entităţi publice, prin raportare la natura entităţii şi specificul activităţilor desfăşurate. Pe de altă parte, formarea profesională continuă a auditorilor publici interni ar trebui să se efectueze prin Şcoala de finanţe publice şi vamă, care ar trebui să fie abilitată în acest sens şi pentru personalul altor instituţii care desfăşoară activităţi în domeniul financiar - contabil. Textul proiectului de lege nu prevede modalitatea în care se pot efectua noile angajări de personal pentru auditorii publici interni, în condiţiile în care legea va intra în vigoare, iar candidaţii nu au obţinut atestatul.



12