Soaterea disciplinei logică din planurile de învăţămînt naşte proteste

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Soaterea disciplinei logică din planurile de învăţămînt naşte proteste

Social 18 Martie 2009 / 00:00 444 accesări

Societatea Română de Filosofie, Academia Română, facultăţile de profil din Universităţile din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Oradea şi Baia Mare protestează faţă de măsura luată de Ministerul Educaţiei de a exclude din planurile de învăţămînt liceal disciplina “Logică şi argumentare”. Potrivit unui comunicat, măsura nu are niciun fundament ştiinţific şi educaţional şi trădează o lipsă cronică de înţelegere a importanţei disciplinelor umaniste pentru formarea generală a tinerilor, prin cultivarea unei gîndirii critice echilibrate. „O societate democratică nu poate funcţiona şi nu poate evolua fără dezbatere publică, bazată pe argumente şi gîndire critică. Spiritul civic responsabil nu se poate maturiza fără un exerciţiu pedagogic sistematic, din care nu pot lipsi disciplinele umaniste tradiţionale. Valorile necesare dezvoltării unei personalităţi armonioase şi, deopotrivă, viaţa socială civilizată reclamă studierea în liceu a disciplinelor umaniste care au reprezentat şi reprezintă pilonii civilizaţiei europene”, susţin semnatarii comunicatului. Universitarii cer Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării să reanalizeze cu atenţie şi discernămînt aceste măsuri “improvizate şi pripite”, un “adevărat atac la fundamentele culturale ale educaţiei”, susţinînd că, pe termen lung, asemenea măsuri pot avea consecinţe dezastruoase pentru formarea individuală a tinerilor şi pentru viaţa socială de la noi.



12