Societăţile financiare nebancare, amendate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Societăţile financiare nebancare, amendate

Justiție 19 Februarie 2010 / 00:00 390 accesări

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) au aplicat amenzi de peste 840.000 de lei unor societăţi financiare nebancare (IFN) care nu respectau prevederile legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de credit şi amanet. „În urma controlului, am constatat deficienţe legate de informarea corectă a consumatorilor şi modul de redactare a contractelor, aspecte menite să defavorizeze beneficiarul creditului în raport cu creditorul. Sfătuim consumatorii să fie extrem de atenţi înainte de a semna un contract de credit. Să se asigure că au toate informaţiile privind dobânda, termenele şi penalităţile pretinse de creditor. Dacă există clauze neclare sau evident în defavoarea beneficiarului, să nu semneze contractul. Odată semnat, contractul produce efecte şi nu poate fi anulat decât în instanţă”, a declarat preşedinte ANPC, Constantin Cerbulescu. La societăţile financiare nebancare care acordă credite, au fost descoperite contracte cu clauze prin care creditorul are dreptul să modifice nivelul comisioanelor percepute, ceea ce contravine prevederilor legale, clauze contractuale care constrâng consumatorii (rambursarea anticipată a minimum 3 rate, nu se acordă creditul în lipsa acordului consumatorului pentru prelucrarea datelor personale în scop de marketing). La casele de amanet s-a descoperit, de asemenea, publicitate înşelătoare, liste de tarife şi comisioane incomplete (nu sunt precizate preţurile de achiziţie pentru obiectele aduse în gaj, nu se menţioneaza comisionul perceput pentru împrumutul acordat), preţurile şi tarifele afişate nu conţin TVA, potrivit sursei citate. În timpul derulării contractului, consumatorii trebuie să verifice periodic la IFN modificările de costuri, pentru a nu acumula penalităţi în cazul în care ratele s-au majorat fără să fie anunţaţi, iar la terminarea contractului de credit, consumatorii trebuie să facă o cerere de închidere a contului curent, să se asigure că orice alte obligaţii financiare sunt lămurite, pentru a nu descoperi ulterior că sunt înregistraţi la Biroul de Credit pentru datorii neplătite (în cazul în care au depăşit termenul de plată).

Taguri articol


12