Șoferii, vinovați pentru aglomerația de pe podul de la Agigea?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În opinia ministrului Transporturilor:

Șoferii, vinovați pentru aglomerația de pe podul de la Agigea?

Social 11 August 2016 / 18:38 1960 accesări

Ministrul Transporturilor, Petru Sorin Bușe, a venit joi, 11 august, în vizită la Constanța. El a mers și la podul vechi de la Agigea, pe care l-a inspectat în secret, fără participarea reprezentanților mass-media. Cu toate că deja știm că traficul spre sudul litoralului e un dezastru și anul acesta, cu cozi uriașe care se întind pe câțiva kilometri, oficialul a transmis, într-un comunicat trimis ulterior, că a vrut să se asigure de implementarea măsurilor ce fluidizează circulația rutieră în zonă. El a ținut să calmeze oamenii care se plâng de restricțiile care blochează circulația, fără să explice de ce podul cu pricina nu s-a reparat nici după 6 ani, spunându-ne încă un lucru pe care îl știam deja: că mai este un pod care poate fi utilizat. Vorbim despre ruta alternativă pentru tranzitul între Autostrada A2/A4 București - Constanța și sudul litoralului românesc, pe podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, situat în Portul Constanța. ”În zona Agigea, au fost amplasate panouri de informare și dirijare a tranzitului în punctele-cheie ale traseului. În plus față de aceste măsuri, șoferii au suportul Poliției rutiere, care în zilele aglomerate ajută la descongestionarea traficului (...) Puțini știau de existența podului din port, care poate fi folosit ca rută alternativă fără probleme. Acum am luat toate măsurile necesare pentru ca traficul să se descongestioneze și oamenii să nu mai piardă încă o oră în trafic de la ieșirea de pe A2 până la hotel”, a declarat ministrul Sorin Bușe.

PROIECTE ȘI IAR PROIECTE

Ministrul a mai discutat cu reprezentanții ministerului și cei ai CNADNR despre alternativa Techirghiol - soluția unui drum național de 22 km, la o distanță de aproximativ 1 km de aria protejată ROSPA Lacul Techirghiol. Proiectul face parte din Masterplanul General de Transport și va asigura fluența traficului rutier pe tot parcursul anului între nordul și sudul litoralului. Drumul național de la Techirghiol va lega porturile românești la Marea Neagră, dar și România cu Bulgaria din punct de vedere rutier. Finanțarea se va realiza prin fonduri structurale (85%) și prin co-finanțare de la bugetul de stat (15%). Marin Dima, șeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, a declarat, pentru ”Telegraf”, că nu se știe deocamdată dacă podul vechi de la Agigea se va închide sau nu în totalitate. ”Nu e depus încă managementul de trafic”, a spus Dima. Potrivit acestuia, ministrul a dat asigurări că se vor relua lucrările.



12