Cei peste 50 de reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Şoferilor din România (FNSSR) reuniţi săptămîna aceasta, la Eforie Nord, la lucrările Consiliului Naţional, au decis într-o şedinţă extraordinară excluderea mai multor mai organizaţii sindicale. Potrivit preşedintelui FNSSR Constanţa, Marin Neagu, această măsură extremă a avut la bază slabele performanţe obţinute de preşedinţii filialelor din Satu Mare, Alba şi Arad, pe parcursul ultimului an, însă întîlnirea poate fi considerată un succes întrucît alte 20 de de organizaţii au îngroşat rîndurile federaţiei. Aşa cum era de aşteptat, ordinea de zi a lucrărilor a fost monopolizată de prevederile noului Cod Rutier, programat să intre în vigoare pe 21 septembrie. Dacă la începutul sezonului estival sindicaliştii erau decişi să declanşeze proteste faţă de noile reglementări, nemulţumirile acestora au încetat o dată cu adoptarea formei finale a Codului. "O comisie sindicală a lucrat alături de reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţiei Române la elaborarea normelor metodologice. Cu toate că anumite prevederi sînt în defavoarea celor mai mulţi şoferi - suspendarea permisului şi contravenţie pentru acelaşi tip de abatere, fără a mai pune la socoteală că la acumularea punctelor stabilite conducătorul auto este obligat să susţină un nou examen pentru permis - Codul Rutier ne convine şi se pliază pe doleanţele noastre", a declarat Marin Neagu. Liderul sindical constănţean a mai precizat că începînd din 21 septembrie, FNSSR va monitoriza modul în care este aplicat Codul Rutier la nivel naţional, urmînd ca pe 6 octombrie, lista cu punctele sensibile să fie discutată într-o întîlnire cu conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.