Sofia pune stop maşinilor înmatriculate în Bulgaria!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Fenomenul maşinilor cu numere bulgăreşti, eradicat!

Sofia pune stop maşinilor înmatriculate în Bulgaria!

Eveniment 28 Septembrie 2011 / 00:00 4230 accesări

Pentru că piaţa asigurărilor auto are de pierdut milioane bune de dolari, rezolvarea poveştii bulgăreşti a înmatriculărilor auto vine de la… Sofia! În contextul conferinţei \"Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere\" (organizate de Media XPRIMM - România şi Insmarket - Bulgaria), Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară, a explicat că Parlamentul de la Sofia va adopta amendamente legale prin care o maşină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară nu va putea continua să poarte un număr de înmatriculare bulgăresc. El a mai declarat că, datorită acestor modificări legislative, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare! După expirarea a două săptămâni de la achiziţionare, vechiul număr de înmatriculare a vehiculului îşi va pierde valabilitatea. În acest fel nu va mai fi posibil ca vreun român să-şi cumpere un autoturism din Bulgaria şi să continue să-l conducă în ţara sa fără să-i schimbe numărul de înmatriculare.

ACCIDENTELE = CURGERE DE CAPITAL NAŢIONAL BULGĂRESC SPRE ROMÂNIA Bogoev a explicat că, dacă vreun autoturism înmatriculat în Bulgaria produce un accident în România, despăgubirile sunt plătite de compania de asigurări din Bulgaria, sau în cazul în care acesta nu are poliţă de răspundere civilă auto - de Fondul de garantare din Bulgaria. În momentul de faţă, la acest fond au fost reclamate despăgubiri de peste 33 milioane de euro. Este vorba, de fapt, de scurgerea unor capitaluri naţionale din Bulgaria către România, a spus el.

PRIMELE ROMÂNEŞTI DE DESPĂGUBIRE MAI MARI DECÂT POLIŢELE BULGĂREŞTI DE ASIGURARE De asemenea, reprezentanţii asiguratori din Bulgaria au afirmat că cea mai mare problemă pentru ei este că media primelor de despăgubire în România este mult mai mare faţă de cea din Bulgaria. În acelaşi timp, preţul poliţelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România. O altă problemă ar fi că asiguratorii nu au cum să facă o evaluare personală a riscului când este vorba de un şofer român, deoarece nu deţin nici un fel de informaţii despre persoana respectivă. Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu maşinile înmatriculate în Bulgaria este faptul că ei plătesc despăgubirile persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îşi încasează banii cu o mare întârziere. “Când plătesc o despăgubire pentru un accident cu autoturism înmatriculat în Bulgaria, îmi cer banii de la Fondul de garantare din România, care, la rândul său, se adresează fondului respectiv din Bulgaria”, a declarat Ionel Dima, vicepreşedinte al companiei AVUS Austria. Problema este că trebuie să aştept un an până când îmi primesc banii înapoi, a precizat el. El a menţionat că biroul din Bucureşti pe care îl conduce a plătit, dar nu a încasat, aproximativ 500 mii euro pentru daune provocate de vehicule înmatriculate în Bulgaria.

SISTEMUL FISCAL, “PRĂDAT” Nu numai companiile de asigurări din cele două state au de pierdut, ci şi sistemele fiscale ale României şi Bulgariei. Vicepreşedintele Asociaţiei asigurătorilor din Bulgaria, Kosta Ciolakov, a semnalat că, în majoritatea cazurilor, maşinile îşi schimbă proprietarul printr-un contract de vânzare-cumpărare încheiat între un cetăţean bulgar şi un cetăţean român. Acest contract rămâne însă secret pentru autorităţile române, fiind folosit numai în Bulgaria. În ţara sa, românul nu conduce autoturismul pe baza acestui contract, ci pe baza unei procuri potrivit căreia proprietarul autoturismului ar fi cetăţeanul bulgar. În acest fel, nici vechiul, nici noul proprietar al maşinii nu plătesc taxe. Această practică există din cauza unor notari bulgari care emit asemenea procuri, deşi ştiu că autoturismul nu mai aparţine vânzătorului.

POLIŢIA ROMÂNĂ… NICIO REACŢIE? Directorul poliţiei rutiere din Bulgaria, comisarul Alexi Stratiev, a declarat că, la începutul acestui an, poliţia bulgară a informat autorităţile române despre circa 4.000 de maşini care sunt achiziţionate de români, din care doar 500 nu mai au numere de înmatriculare din Bulgaria. El s-a declarat surprins de faptul că poliţia română nu reacţionează, deşi deţine informaţii că celelalte 3.500 de maşini nu mai aparţin unor cetăţeni bulgari.

În doar patru ani, numărul accidentelor petrecute în România cu autoturisme înmatriculate în Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 în 2006, la 3.155 în 2010. În primele şase luni din 2011, numărul acestor accidente este de 1.798, Bulgaria situându-se pe primul loc în această privinţă, la mare distanţa de Italia, cu 500 de cazuri (Mona Cucu, din Comisia de supraveghere a asigurărilor)



12