Consumatorii nemulţumiţi atunci când băncile sau IFN-urile majorează un comision sau adaugă unul nou se pot adresa Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). Procedura de soluţionare este gratuită, nu durează mult timp, iar paşii sunt simpli. „Primul pas este intrarea pe site-ul centrului de soluţionare alternativă - www.csalb.ro sau un telefon la 021.9414. Sunt pe site două proceduri de soluţionare alternativă în cuvinte simple şi cu scheme. După ce a intrat pe site, consumatorul completează un formular. Ulterior, noi intrăm în legătură cu banca şi revenim la consumator spunându-i că aceasta este de acord să intre în procedură de soluţionare. Se desemnează conciliatorul de către noi, în mod aleatoriu“, a declarat oficialul CSALB Alexandru Păunescu, citat de agerpres.ro. CSALB avea 149 dosare depuse în primele două luni din 2018 şi ar putea ajunge la 700, până la finalul anului - „Sunt aproximativ 250 de cereri înaintate. Orice cerere se poate transforma într-un dosar“.