Cazul polițistului Godină de la Rutieră este unul izolat. Un personaj cu un curaj și-o sensibilitate aparte, în plus cu o coerență a scrisului și un umor relativ. Corect din punct de vedere profesional, până la proba contrarie.
Izolat, din punctul de vedere al tuturor atributelor enumerate mai sus. Nu mulți polițiști sau simpli funcționari publici, cu atât mai puțin salariați din privat au curajul să se întoarcă împotriva șefilor și sistemului. Și mai puțini agenți sunt sensibili și corecți până la compulsiv, ca să nu mai vorbim de harul scrisului și un umor care să depășească Las Fierbinți și Vacanța Mare. Despre corectitudine se pot ridica cele mai multe obiecții. Dacă polițiștii (de la Rutieră) ar fi fost un model de obiectivitate și comportament exemplar măcar în ultimii zece de ani, ''zelul'' reproșat acum polițistului Godină n-ar fi făcut obiectul unei anchete disciplinare. În țările civilizate, ce vede, constată și consemnează polițistul e mai presus de orice bănuială, pentru că e asumat ca un om integru. Amenzile și procesele verbale au șanse minuscule de a fi anulate. La noi, e cuvântul unui participant la trafic împotriva cuvântului altui om, dotat cu șapcă ceva mai caraghioasă, radarele sunt sau nu omologate, martorii își neagă semnătura, iar contravenția se dovedește a fi o răzbunare a polițistului localnic doar față de mașinile cu numere din ''alte'' județe.
Solidaritatea opiniei publice, arătată polițistului corect și anti-sistem Godină, este paradoxală măcar dintr-un punct de vedere. Românii - cel puțin în majoritate simplă - au o problemă cu respectarea regulilor, în special de circulație și chiar a legilor. Dacă pe o stradă de cartier se instituie un sens unic, încep să circule pe contrasens la frondă, ca o aroganță, sau sub explicația stupidă că ei ''sunt riverani'', locuiesc acolo. Dacă onor Consiliul Local decide că e interzisă spălarea automobilelor cu detergent, în fața porții, juma de cartier o va face, în absența unor controale și amenzi usturătoare. Dacă nu e voie să mergi cu căruța prin municipiu, un sfert își vor cumpăra cai și trăsuri. Dacă e interzisă creșterea găinilor și porcilor în oraș, o treime își vor face cotețe și cocini lângă bloc sau în curte, pe lângă cei care au porumbei și târle de câini, lăsați de izbeliște.
Singura explicație ar fi că și Godină și ''lumea'', fiecare în felul lui, sunt anti-sistem. E ''mișto'' să sfidezi statul, ierarhiile, sistemul. Mai ales când e corupt, putred și nu-și respectă nici el propriile reguli, prin lipsa de control, corectitudine și intransigență. Fiecare aplică legile și reglementările așa cum îl taie capul. Inclusiv statul.