Şoseaua de coastă, în tandem cu reabilitarea plajelor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Şoseaua de coastă, în tandem cu reabilitarea plajelor

Administrație 11 Februarie 2014 / 00:00 2230 accesări

CORELARE Săptămâna trecută, reprezentanţii Primăriei Constanţa anunţau lansarea proiectului „Amenajarea integrată a zonei de acces în portul turistic Tomis şi plaja Modern”. Este vorba despre realizarea primului tronson al şoselei de coastă care porneşte din apropierea Comandamentului Forţelor Navale de pe strada Remus Opreanu şi se termină pe strada Mihai Eminescu. Pe lângă cei 2,6 kilometri de şosea, prin proiectul municipalităţii va fi amenajată din punct de vedere peisagistic şi întreaga zonă, oferind constănţenilor şi turiştilor noi locaţii pentru petrecerea timpului liber. La momentul lansării proiectului, directorul executiv al Direcţiei Programe şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanţa, Ani Merlă, a declarat că lucrările de realizare a şoselei de coastă vor fi corelate cu cele ale Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea-Litoral (ABADL). “Sunt două proiecte care au ca scop creşterea atractivităţii turistice a zonei cuprinse între portul turistic Tomis şi staţiunea Mamaia. Am avut mai multe discuţii cu reprezentanţii ABADL pentru a vedea cum putem corela lucrările pe care le efectuăm noi în cadrul acestui proiect cu lucrările pe care ei le fac pentru reabilitarea zonei de coastă din oraşul Constanţa. Nu dorim să-i împiedicăm pe cei de la ABADL când vor începe reabilitarea zonei Modern, dar nici ei să distrugă ceea ce face Primăria Constanţa prin acest proiect”, a spus Ani Merlă.

STRATEGIE În perioada următoare, reprezentanţii municipalităţii şi cei ai ABADL vor mai avea şi alte întâlniri pentru a pune la punct detaliile privind drumurile tehnologice care vor fi folosite atât de municipalitate, cât şi de ABADL. La nivelul ABADL, încă din anul 2011, a fost elaborat un masterplan privind protecţia zonei costiere româneşti. Este un document-cadru, care vizează dezvoltarea zonei costiere în următorii 30-40 de ani. “În cadrul acestui document au fost puse cap la cap şi armonizate toate programele, proiectele şi strategiile locale, sectoriale şi naţionale. În acest sens, au fost luate în considerare proiectele autorităţilor locale, dar şi strategiile naţionale privind dezvoltarea regională, transport şi turism. La nivelul municipiului Constanţa, masterplanul a trebuit să coreleze lucrări de infrastructură extrem de complexe, cum ar fi şoseaua de coastă cu reabilitarea falezelor, dar şi cu lucrările de refacere a plajelor litorale. Toate aceste lucrări trebuie gândite în aşa fel încât să nu afecteze sezonul estival”, a declarat purtătorul de cuvânt al ABADL, Cătălin Anton.



12