Campania electorală pentru alegerile legislative din Marea Britanie s-a desfăşurat în stil american, iar soţiile candidaţilor la scrutinul de joi au intrat în lumina reflectoarelor, pentru a-şi sprijini favoriţii.
Considerată drept ”arma secretă a conservatorilor”, Samantha Cameron, în vârstă de 38 de ani, directoare de creaţie la magazinul de lux Smythson, are propria cameră web pe site-ul Partidului Conservator. Alegătorii au astfel ocazia să o vadă pe fiica unui nobil bogat, obişnuită cu viaţa la castel, cum deschide frigiderul din bucătărie, vizitează centrele de ajutor social, ia masa alături de imigranţi, cărora le laudă calităţile soţului său şi îi susţine pe teren pe candidaţii conservatori. De altfel, David Cameron nu încetează să le reamintescă alegătorilor că soţia sa lucrează, pentru a le transmite susţinătorilor că viaţa familiei sale nu diferă de cea a cetăţenilor obişnuiţi. Sarah Brown, în vârstă de 48 de ani, care lucrează la o firmă de relaţii publice, are un alt rol în campania electorală a soţului său. Activă pe Twitter, unde povesteşte despre stilul de viaţă obişnuit la Downing Street, ea încearcă, prin apariţiile sale în presă, să-l ”umanizeze” pe Gordon Brown, considerat rigid, suspicios, ursuz.
De profesie avocat, Miriam Clegg a decis însă să stea departe de campania electorală a liderului liberal-democraţilor britanici. Ea a spus că nu înţelege de ce marca sa de rochie sau pantofi ar trebui să reprezinte un interes pentru campania electorală. ”Este votat candidatul, nu soţia sa”, spune ea, atitudine pe care electoratul britanic a catalogat-o drept ”rece”.