Şova a semnat actele pentru descentralizarea portului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Încă un pas

Şova a semnat actele pentru descentralizarea portului

Eveniment 12 Mai 2014 / 00:00 1002 accesări

Ministerul Transporturilor va demara, în iunie, controale în Portul Constanţa privind modul de exercitare a contractelor de cesiune sau accesul în port, dar ele vizează, în special, evaziunea fiscală, despre care ministrul de resort, Dan Şova, spune că este de peste 50%. Potrivit demnitarului, tema accesului în port este o „situaţie anecdotică”. „Fiecare operator are bariera lui, deşi, în mod normal, controlul pentru accesul în port ar trebui să se facă şi se face la poarta principală. Eh, după ce treci de poarta principală, fiecare operator are bariera lui şi, până să ajungi la locul pe care trebuie să-l controlezi, se rezolvă lucrurile, ca să fiu mai exact”, a declarat ministrul. Şova a precizat că, pe partea fiscală, controlul va fi realizat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, iar Ministerul Transporturilor va verifica modul de exercitare a drepturilor pe care le au concesionarii, tarifele pe care le plătesc ei în port. Şova s-a aplecat şi asupra temei fierbinţi din această perioadă - reaşezarea acţionariatului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ministrul a spus că aceia care se opun transferului a 13% din acţiunile portului către Primăria Constanţa şi scoaterii a 15% din titluri pe bursă au motive nelegitime în acest sens. „Eu vă spun că motivele pentru care se opun sunt nelegitime, nu au legătură cu ideea de transparentizare a activităţii portului şi de creştere a profitabilităţii, apără nişte interese individuale, personale, care nu au legătură în niciun caz cu interesele României. Dar vom rezolva încet, încet. De fiecare dată când te apropii de un buboi, există o reacţie. Şi ne-am învăţat deja ca reacţia să fie aparent legitimă. În cazul Portului Constanţa, este ilegitimă, că dacă ar fi legitimă nu am avea peste 50% evaziune fiscală în Portul Constanţa”, a spus Şova.

S-A SEMNAT TRANSFERUL ACŢIUNILOR LA PRIMĂRIE! Legat de transferul celor 13% din acţiunile portului către Primăria Constanţa, ministrul a declarat recent, la un post de televiziune, că Traian Băsescu nu-şi doreşte transparentizarea operaţiunilor din port. El a precizat că, în ciuda ameninţărilor lansate de Băsescu, a semnat pentru transferul acţiunilor. Băsescu a avertizat, recent, că trecerea a 13% din acţiunile statului în proprietatea Primăriei Constanţa este ilegală, iar cei care vor aviza acest transfer vor răspunde în faţa legii. În aceeaşi emisiune televizată, primarul Constanţei, Radu Mazăre, şi-a susţinut cu documente oficiale afirmaţiile privind faptul că Traian Băsescu şi Guvernul Boc au creat facilităţi nejustificate pentru anumiţi milionari din port. „În 2010, atunci când preşedintele Băsescu anunţa că statul trece prin vremuri grele şi trebuie să taie pensiile, exact în acel moment, pe vremea lui Berceanu, Guvernul a dat o ordonanţă de modificare a unei ordonanţe mai vechi, din ’99, privind administrarea porturilor şi căilor navigabile“, a spus Mazăre. Ordonanţa cu pricina stabilea valoarea chiriei pentru terenul portuar sub valoarea cumulată a sumelor pe care operatorii economici le plăteau înainte de încheierea contractelor de închiriere. „Adică vine Guvernul Boc în 2010 şi spune aşa: refaceţi contractele, dar aveţi grijă cum le refaceţi pentru ca nu cumva milionarii din port să plătească mai mult decât sumele pe care le plăteau în ‘96, ’97, 2000, atunci când au privatizat“, a explicat Radu Mazăre. Acelaşi Berceanu era ministru şi când a fost emis actul care a instituit practica neconcurenţială prin care mai vechii cesionari din port rămân cu terenurile cocensionate pe 50 de ani, în timp ce noii investitori nu pot închiria terenuri decât pentru 10 ani.



12