„Spărgătorul de nuci”, balet-feerie pe scena constănţeană

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Spărgătorul de nuci”, balet-feerie pe scena constănţeană

Cultură 18 Noiembrie 2008 / 00:00 991 accesări

Constănţeni de toate vîrstele au petrecut, duminică, o minunată seară de balet, în compania artiştilor Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” şi a muzicii lui Piotr Ilici Ceaikovski. Pe scena teatrului a fost prezentat, pentru prima dată în stagiunea coregrafică de toamnă, nemuritorul balet „Spărgătorul de nuci”. Evenimentul cultural a strîns în sala de spectacole un public numeros, care a urmărit cu încîntare superba poveste de Crăciun „spusă” în paşi de dans de balerini români de primă clasă: Horaţiu Cherecheş, Aliss Tarcea, Valentin Stoica de la Opera Română Bucureşti, Irina Ganea - Mihaiu, Mircea Crăciun, Oana Dincă, Adrian Mihaiu şi Amalia Mîndruţiu de la Opera Română Cluj. Cît se poate de potrivit în această perioadă premergătoare sărbătorilor de iarnă, acest balet-feerie în regia şi coregrafia unui Artist emerit al Federaţiei Ruse, Gheorghi Koftun (asistente de coregrafie sînt Elisabeth Pîndichi - Lux şi Monica Cherecheş) şi avînd scenografia realizată de Natalia Kornilova, a cucerit asistenţa prin evoluţia de excepţie a soliştilor, alături de întregul ansamblu de balet, disciplinat şi omogen. Întreaga reprezentaţie a fost o adevărată cascadă de elemente tehnice foarte greu de realizat, prizele acrobatice şi mişcările pline de virtuozitate fiind răsplătite de spectatori cu aplauze călduroase. S-au remarcat, fără îndoială, prim-soliştii Horaţiu Cherecheş şi Aliss Tarcea, dar şi Valentin Stoica (debut), solist al Operei Române din Bucureşti şi invitat în acest spectacol, în rolul Drosselmeier. „Aliss Tarcea, ajutată de statura ei minionă şi de talentul artistic, reuşeşte să interpreteze perfect rolul unei fetiţe, punîndu-şi în valoare tehnica sa exactă ca un ceas elveţian, iar Horaţiu Cherecheş ne arată din nou cît de frumos poate zbura deasupra covorului de dans, executînd sărituri foarte dificile, dar şi forţa şi abilitatea cu care efectuează prizele deosebit de riscante şi spectaculoase”, a observat secretarul aristic al Companiei de Balet, Maria Ohotă.

Un alt moment spectaculos este dansul arab, susţinut de Oana Dincă (debut), Oleg Godoroja şi Marian Basarabeanu, un dans care implică multă forţă si abilitate din partea băieţilor, iar din partea fetei - mobilitate şi eleganţă. „Dansul rusesc, dansul păpuşilor, dansul Zînei împreună cu unchiul Drosselmeier, au fost apreciate şi aplaudate de publicul nostru pentru virtuozitatea, umorul şi eleganţa cu care au fost executate. De asemenea, dansul fulgilor de nea al ansamblului de fete a reuşit să surprindă încă o dată prin omogenitate, îndeplinind cu succes toate cerinţele unei coregrafii atît de dificilă şi frumoasă”, a subliniat secretarul artistic al Companiei de Balet, Maria Ohotă. De aplauze s-au bucurat şi alţi balerini aflaţi la început de carieră solistică: Delia Luca şi Ayogi Rie (dans spaniol). Finalul reprezentaţiei a fost încununat de aplauzele entuziaste ale spectatorilor, care i-au ovaţionat pe artişti şi le-au oferit buchete de flori.

Artiştii Companiei de Balet traversează una dintre cele mai solicitante perioade de peste an, avînd un program riguros de repetiţii şi pregătindu-se pentru tradiţionalul turneu de iarnă, din Germania. Dansatorii vor pleca în turneu pe data de 29 noiembrie şi vor prezenta primul spectacol pe 1 decembrie, urmînd să revină la Constanţa, după o serie de reprezentaţii susţinute în marile oraşe ale Germaniei, pe 4 ianuarie 2009. Din programul de turneu fac parte titluri de mare succes din repertoriul companiei: „Spărgătorul de nuci”, „Crăiasa Zăpezii”, „Max şi Moritz” şi „Lacul lebedelor”. Pînă atunci, însă, potrivit secretarului artistic al Companiei de Balet, Maria Ohotă, artiştii constănţeni vor mai dansa pentru publicul de acasă pe 23 noiembrie, în spectacolul „Max şi Moritz”.



12