Iubitorii operei au putut urmări, duminică seară, la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, în cadrul Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului, spectacolul de operă „Aida”, de Giuseppe Verdi. „Aida”, o operă în patru acte, a adus pe scena instituţiei teatrale de la malul mării artişti talentaţi, atît constănţeni, cît şi din Bucureşti, Cluj şi chiar din Coreea de Sud. Spectacolul a captivat audienţa numeroasă, capodopera verdiană fiind aplaudată la scenă deschisă. Spectacolul a fost dirijat de Emil Maxim (Bucureşti) şi a încîntat prin evoluţia remarcabilă a soliştilor din distribuţie: soprana Carmen Gurban (Cluj) - Aida, tenorul Patrizio Ha (Coreea de Sud) – Radames, mezzosoprana Mirela Marc (Chişinău) - Amneris, basul Pompeiu Hărăşteanu (Bucureşti) - Ramphis, basul Constantin Acsinte – regele Egiptului, soprana Elena Rotari – marea preoteasă şi tenorul Doru Iftene - mesagerul.
Pornind de la o veche legendă egipteană, Verdi aduce în prim plan drama sufletească a Aidei, sclava etiopiană care se simte sfîşiată de două sentimente contradictorii: dragostea pentru Radames şi datoria sa pentru patrie. „Viziunea mea asupra spectacolului a ţinut cont, în primul rînd, de ceea ce compozitorul a vrut să transmită prin muzica sa, respectînd cît mai mult posibil caracteristicile perioadei respective. Urmăresc construcţia logică a textului, a muzicii şi încerc să dau spectacolului senzaţia de naturaleţe”, a declarat regizorul spectacolului, Eleonora Constantinova.
Finalul spectacolului „Aida” a fost încununat de ovaţiile şi aplauzele îndelungi ale constănţenilor, care au răsplătit, astfel, viziunea regizorală plină de naturaleţe şi interpretarea de excepţie a soliştilor.