Speranţe pentru finanţarea şoselei de coastă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Constanţa

Speranţe pentru finanţarea şoselei de coastă

Administrație 16 Iulie 2011 / 00:00 614 accesări

PROIECT Unul din proiectele care ar fi putut schimba oraşul Constanţa se referă la realizarea şoselei de coastă, care să lege Portul Tomis de staţiunea Mamaia. Primăria Constanţa a realizat importanţa proiectului şi a încercat în numeroase rânduri să obţină fondurile necesare pentru a-l duce la bun sfârşit. Dar cum în România orice lucru bun care se poate face este blocat, proiectul şoselei de coastă nu a avut sorţi de izbândă, mai ales din cauza ministrului Mediului de la acea vreme, Sulfina Barbu. Cu toate acestea, Primăria Constanţa nu a renunţat la idee şi a continuat să facă demersurile necesare pentru a duce la bun sfârşit proiectul şoselei de coastă. Profitând de fondurile alocate prin Programul Operaţional Regional, Primăria Constanţa a decis realizarea şoselei de coastă pe trei tronsoane, având în vedere că investiţia totală depăşeşte 60 de milioane de euro. “În Planul Integrat de Dezvoltare a Zonei Metropolitane Constanţa, la ultima aprobare din luna martie, a fost trecută ca şi proiect prioritar “Amenajarea integrată a zonei Portului Tomis, până la cartierul Fin.Co.Ge.Ro din strada Mihai Eminescu. Este vorba mai exact de un proiect de aproximativ doi kilometri din şoseaua de coastă, cu o valoare de aproximativ 10 milioane de euro. În prezent se finalizează studiul de fezabilitate, urmând ca, în octombrie cel mai târziu, să îl depunem spre finanţare. Ne-am oprit în această zonă deoarece, mai departe, lucrările sunt mult mai complexe, necesitând şi intervenţia celor de la Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, prin POS Mediu. De asemenea un alt impediment îl reprezintă exproprierile publice, care ar întârzia foarte mult depunerea proiectului”, a declarat directorul executiv al Direcţiei Programe şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanţa, Ani Merlă.

UTILITATE De această dată, proiectul nu are cum să fie din nou respins, având în vedere că în zonă se efectuează lucrări de către Ministerul Mediului, care nu mai poate opri acest proiect pe motiv că s-ar distruge flora şi fauna. “Iniţial proiectul trebuia realizat cu fonduri PHARE, însă ministrul Sulfina Barbu nu a dorit să ne dea avizul de mediu. Acum nimeni nu poate opri acest proiect care, cred eu, până acum trebuia să fie finalizat. Vorbim practic de un drum nou, cu patru benzi de circulaţie, cu piste de biciclişti, cu iluminat public, care va însemna o descongestionare a traficului de pe strada Mircea cel Bătrân şi bulevardul Mamaia, o întoarcere cu faţa spre mare a oraşului Constanţa. Este o investiţie de valoare, care va atrage, cu siguranţă, mulţi investitori privaţi pentru tot ceea ce înseamnă zona coastă Constanţa. Acest prim sector va fi deschis circulaţiei imediat ce va fi finalizat”, a spus Ani Merlă. Acest proiect este doar o componentă a planului de dezvoltare a oraşului Constanţa, pentru care Primăria pregăteşte şi alte proiecte cu finanţare europeană. Reamintim aici reabilitarea falezei Cazinoului Constanţa, reabilitarea zonei peninsulare, reabilitarea promenadei staţiunii Mamaia sau proiectul de realizare a pasarelelor pietonale în staţiunea Mamaia.



12